Isopora Gravid♥ Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei. vi har vært på utredning. sædprøven var fin, og blodprøvene mine så normale ut. jeg spurte legen om pergo, men hun mente at så lenge jeg hadde eggløsning, var det ingen poeng i å prøve pergo. Det hadde altså ingen virkning. stemmer dette? det virker som om det er mange får pergo selv om de har eggløsning? eller har dere som får pergo påvist at dere ikke har eggløsning? nå er jeg henvist til lapp.. gruer meg. noen som har hatt det som kan dele erfaringer?
*mitt største ønske* Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Hei hei!!! Jeg spurte også legen selv om pergo, etter prøving i over 1.5 år var jeg sååååååå lei, så jeg sa at jeg ville at det skulle skje noe... Jeg har sykluser på 26-28 dager og har EL av meg selv på dag13-14, så vi fikk pergo for å få litt ekstra drahjelp!!!! for her var også alt som det skulle med oss begge to, men vi får det bare ikke til, for jeg har EL -testa og vet at jeg har truffet EL...har nå gått på 2 enkle pergokurer, og venter på tr idag,men ingen tegn....tok en test istad,men den var negativ gett... så neste mnd blir det dobbel pergokur håper jeg!!!! hvis jeg ikke blir gravid etter 3 mnd med pergo skal jeg også til lap/kikkhullsoperasjon... Men jeg synes at der rart av legen din å si at det ikke er noe poeng i å prøve pergo, er jo mange som får det selvom de har EL av seg selv.... Masse lykke til=)
Isopora Gravid♥ Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Takk for svar! Så legen din mener at det kan gjøre utslag? jaja.. men får ihvertfall vite om det er tette eggledere eller endometriose med en sånn opprasjon da. så blir vi sendt vidre til fertelitetsklinikken etter det. da blir det prøverør etterhvert hvis det ikke skjer noe snart.. Vi vil ha barn, enten det er på den ene måten eller andre! men irriterer meg litt over at jeg ikke bare kunne få prøve pergo.. :/ får håpe det klaffer for dere snart da! Masse lykke til til dere også noen andre som vet noe? eller har erfaringer med lap?
*mitt største ønske* Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 TR kom idag, så ringte legen og skal nå begynne med dobbel kur med pergo på mandag, så nå håper jeg virkelig at det er det som skal til=) Men synes at det er rart at legen din ikke gir deg det altså, for EL har jeg hver mnd...hmmm, haar du prøvd en gynekolog da??dem har jo litt mer peiling en en fastlege?? Når skal du til lap da?? du får holde oss oppdatert på hvordan det går da!!! Lykke til!!!!
håpet omden lille... Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Hei, var i samme situasjonen som deg. Blodprøvene var greie, og jeg hadde EL. Spurte om å få Pergo, men gynekologen min mente at jeg burde ta laproskopi og mannen min måtte undersøke svømmerne sine før vi fikk det. Han forklarte det med at det var dumt å begynne på hormonelle medisiner hvis vi ikke vet om egglederne tette eller om svømmere til maannen min fungerer. Dette er jo veldig logisk i min hodet, for om du har tette eggledere eller at din manns svømmere ikke er raske nok så nytter det ikke med Pergo. Så mitt råd er undersøk dere så fort som mulig, og start på pergo da. Det går jo relativt fort. Lykke til og håper inderlig at dere lykkes snart.
Isopora Gravid♥ Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2008 Æsj, det var kjedelig da..! men håper en dobbel kur med pergo er det som skal til for dere! Det er en kvinnelig gynekolog vi går til, så det er jo litt rart. Hun sa at det var kort ventetid på lap, så at det kanskje blei om et par uker. Får innkaldelse i posten. huff som jeg gruer meg. men som hun sa, det er like greit å finne ut om det er tette eggledere som er grunden, for hvis det er det kan vi prøve og prøve i evigheter uten at det blir noe resultat. og det er jo litt bortkasta tid for noen som helst skulle hatt en liten baby nå Jeg skal holde dere oppdatert, det må du også gjøre! Lykke til, og stå på!
Isopora Gravid♥ Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2008 Hei Det er sant som du sier, pergo hjelper ikke om egglederene mine er tette. Vi vet jo at svømmerene til samboeren ikke er problemet, for den prøven så jo fin ut. Men legen sa heller ikke noe om å prøve pergo senere heller, bare at det var bortkasta penger rett og slett når jeg har eggløsning. det er tydligvis mange leger som ikke er enig med henne i det! jaja, får ta lap og se, så får vi ta det derfra. Takker Masse lykke til til dere også!
*mitt største ønske* Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 har vært til en del utredning vi da, innvendig ul hos gyn, også har jeg hatt gjennomskylling av egglederene, men ikke lap, for den gjennomskylling jeg gjorde, var i sånn gynekologleie, og de festet på måte et kateter i egglederen min, og skyllet igjennom med kontrast væske, og tok masse røntgenbilder, og dem var ikke tette, alt så flott ut, som dem alltid sier=) Og svømmerene til sambo er i tipp topp stand!!! Nei er ikke lett det her jenter, hvorfor skal ting være sååååå vanskelig for oss?? mens andre kun tar seg en tur på byn, så blir de gravide!! Lykke til=))
nadjahe Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 jeg har tatt lapraskopi og fjernet en cycte. alt var i orden,,, skal nå om 3 dager begynne på pergotime for første gang... og fått time om ultralyd den 13 nov. for å se på egga og om jeg har eggløsning... om egget ikke har løsnet skal jeg få en sprøyte... noen som har vært borti dette før da? mvh en som gruer og gleder seg for å se om det virker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå