Gå til innhold

Gravid for første gang :D

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gratulerer så mye til dere begge!! vi har en spennende tid i vente! jeg er gravid for første gang også, men fikk vite det for nesten en måned siden, så det aller første sjokket begynner å avta litt;) en fantastisk følelse; tenk vi har en liten baby på vei...!

Jeg fant det ut på lørdag for nesten 2 uker siden, er nå 7+2 på vei. Var hos legen igår, bare for å gjøre det "offisielt" liksom. Det var veldig spesielt å høre han si"ja,du er gravid" :) Men første komtroll blir ikke for om ca 5 uker da. Vi har tenkt å bestille privat time til tidlig UL.

Hadde vært moro om vi alle klarte å holde kontakten fremover da, vi får sikkert mye å prate om! Jeg er 27 år og bor i Ski i Akershus :)

jeg skal ikke på første kontroll før i uke 12, men jeg gikk nå fordi jeg ville høre om jeg kunne få tidlig UL for å fastsette hvor langt jeg var på vei...har hatt uregelmessig syklus den siste tiden, og er derfor ikke helt sikker...

Annonse

hei:) Er vel nå 8 uker på vei og har begynt å venne meg til tanken på det som skal skje, selv om det er ganske fjernt enda.. Puppene mine er ømme som **** og vil helst bare ligge å sove hele tiden. Har så langt sluppet unna alt som heter kvalme, men humøret mitt er langt i fra på topp.. Tror det har en sammenheng med at jeg ikke føler meg uthvilt på noen som helst slags måte.Dessverre går dette utover barnefaren til tider.Jeg synes synd på stakkaren, for han jobber offshore og har ikke vært hjemme enda siden jeg fant ut at vi skulle ha barn, så jeg tror at han føler seg ganske så hjelpesløs akkurat nå. Jeg prøver så godt jeg kan å ta meg sammen og ser jo dagen etter at det er helt vanvittig at jeg kan bli så fryktelig opprørt pga en stereobenk! Vi gleder oss noe helt vanvittig til å få bli kjent med den lille, men frykter av veien kan bli lang om hormonene skal ha sånt overtak på meg hele tiden! Noen andre her som er helt bananas?

Hei og Hå!!

Nå har jeg også meldt meg inn, er 5+1 uke på vei nå, og er litt usikker på termin, ifølge termin kalkulatoren blir det 30 juni, men vi vet vel ikke sikkert før vi har vært på kontroll, skal første gang om 2,5 uker, da er jeg 8 uker på vei, trodde jeg skulle til legen med en gang jeg???

Enig, kjemperar følelse, men deilig, og spennende:) Har ikke så mange symptomer enda, mensmurringer hele tiden, og har begynnt å få ømme bryster, deilig å kjenne at det skjer noe:D

Heisann :)

Ja , da var vi endelig i gang :) har prøvd i 2 år og var for 3 uker siden hos jordmor for å bli satt på hormoner, ... men hmmm... når var mensen sist. ... tenke tenke.. tok test og var positiv. Helt fantastisk!

Både jeg og mann i lykkerus ;) er 7 uker og håper på å kunne bevare hemmeligheten for familie til julaften.

Noen som har gode ideer på hvordan man kan overekke en slik overaskelse? :)

Gratulerer alle sammen !

Jeg er ca 6 + 3 dager og har termin 22 Juni . Vi gleder oss og er utrolig spente. Jeg skal til legen i uke 8 1/2 uke som 1. tur dit. Blir fint aa vite at alt er greit der inne :) Er vanvittig sliten hele dagen lang, ikke kvalm enda, litt mindre matlyst og puppene er i full gang ..

Spennede tider vi har i moete :)

Hei:) Vi har også tenkt å fortelle det med en gave på julaften.. vi har tenkt på kopper som det står bestemor og bestefar på..:) Har ikke funnet det enda, så tar også gjerne imot andre tips også..

En venninne av meg skrev et dikt og rammet inn til foreldrene sine for å fortelle det.. det ble veldig godt mottatt..:)

Annonse

Super spennende!!!

Ja ja så ble det vår tur også. Passer suuuuper dårlig, men som pappa sa når vi fortalte det: det passer aldri jenta mi, er alltid et eller annet.

Jeg tror jeg er 7 uker på vei og har termin 28 juni. Skal på første svangerskapskontroll tirsdag 11 nov, så da vet jeg sikkert mer nøyaktiv hvor jeg er i løypa.

Jeg har fått ny jobb og signerte avtalen for et par uker siden, men har ikke oppstart før januar. Jeg fant ut om graviditeten for 5 dager siden og aner virkelig ikke hvordan jeg skal legge det frem til den nye sjefen... Har ikke lyst til å komme 4 månder på vei første arbeidsdag uten å ha sagt noe... Noen råd?

Dette var virkelig ikke planlagt i og med at jeg skulle ha meg ny jobb, men er jo selvfølgelig vanvittig koseligog noe vi gleder oss helt ekstremt til. Formen er vekslende men puppene vokser og verker. Er innmari sulten ca hele tiden men klarer ikke spise halvparten av det jeg pleier til et vanlig måltid så er sikkert derfor jeg blir fort sulten igjen....

Er litt sånn små uggen i løpet av dagen og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Gikk noen dager før jeg fant ut at jeg var gravid med at det var et eller annet jeg hadde lyst på siden jeg var litt rar i kroppen. Og da samboeren min kom hjem med en halv liter Cola trodde jeg at jeg var i himmelen..

Denne vinteren her blir hvertfall litt lysere når man kan glede seg SÅÅÅÅ innmari til sommeren :)

vente med å fortelle det var ikke mulig for oss. mamma har ønsket seg barnebarn i flere år, så det var en fryd å kunne glede mamma med nyheten, selv om det kom litt brått på oss. resten av familien gleder seg også.

tips til dere som skal avsløre gledesnyhetene på julaften. kjøp (eller lag) gaver som de kommende besteforeldre osv har bruk for når det er tid for barnepass. en smokk eller tåteflaske f.eks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...