Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Har du fått pm fra meg???? Må bare beklage at jeg er så treg, men er ikke vant til å få post. He he. Skal bli mye flinkere til å sjekke post nå framover;-))) Det skjedde noe rart når jeg sendte til deg så vet ikke om den kom fram. Håper det;-)))) Klem:-)))
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Hei Pysekatten! Har ikke fått pm fra deg, men det er noe rart med postkassen min for det er flere som har sendt pm meg som jeg ikke har mottatt. Må få sjekket det. Håper det er bra med deg og det lille nurket i magen din! Klem
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Hei igjen:-))) Kjipt med sånne feil da. Her går det veldig bra foreløpig ihvertfall. Skal på ny UL til mandag så da får vi sett litt mer. Håper virkelig at alt er som det skal med den lille. Jeg har fulgt med her inne og så at det ikke gikk noe greit for dere. Veldig kjipt:-((( Håper det er fryseforsøk som blir lykken for dere. Jeg har gått på Synarela spray og Puregon 125 ie hver gang. Begynte med spray 5 mai. På UL etter sprøytestart så de en stor cyste på 5 cm. Tappet denne og fortsatte på spray. Ny UL en uke etter og alt så bra ut. Begynte på sprøyter igjen og tenkte at endelig skulle det bli vår tur. En liten feilmåling av folliklene mine hos gynekologen min gjorde at de tok eggene altfor tidlig. Fikk ut to som ikke var modne. Veldig skuffet da. Ny runde i juli/august. Fikk denne gangen ekstra god oppfølging og tok alle kontroller og UL på klinikken i Porsgrunn. Samme medisiner, men ett unntak. Jeg tok Ovitrelle eggsløsningsprøyte første gang og Pregnyl nå når det gikk bra. Var godt fornøyd med den. Denne gangen hadde jeg også lest mye og fått masse tips. Spiste trippel dose betakaroten som hjelper å forhindre cyster, 500-1000 mg C-vitamin som fyller opp eggstokkene og hjelper på kvaliteten. Hjelper også til med å forhindre abort. Q10 som er veldig bra for blodomløpet i kroppen og livmora. Gravitamin med anbefalt mengde folat i. Og selvfølgelig trankapsler. Både meg og min mann prøvde homeopatmedisin også. Har levd på Fedonmat de siste 3 årene med mye fisk, kjøtt, grønnsaker og frukt. Dette har jeg merket på helsa med nedgang i vekt og aldri syk. Er fremdeles overvektig med bmi på over 27 da vi startet opp nå. Gikk på sprøyter i 12 dager. Fikk ut 7 egg. 2 som ikke var modne. 3 av de 5 som var igjen ble befruktet. Ett av disse inneholdt for mye arvestoff og ville aldri blitt noe av. Så da var det to igjen som var veldig fine og de fikk vi lov å sette inn. Har en baby i magen så er glad jeg slapp å velge ett av de. Det andre hadde bare blitt kastet. Jeg hadde aldri trodd at vi skulle være så utrolig heldige som vi har vært. Har jo faktisk klaffet på første innsetting. Helt fantastisk. Har lagt ut en tråd her om den boka jeg leste. Den kan jeg virkelig anbefale. Ønsker deg masse lykke til med fryseforsøk og følger med på hvordan det går med deg her inne. Klem:-))))))
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for tipsene, Pysekatten med nurk i magen :-) og takk for at du tok deg tid til å svare meg. Jeg har i dag vært og kjøpt helsekostprodukter for over 500 kr, så nå er jeg klar :-) Når det gjelder kosthold så synes jeg det er så utrolig vanskelig. Jeg VET jo veldig godt hva jeg som PCOS'er bør holde meg unna, men det er så vanskelig å gjennomføre... Det som er litt lettere å kontrollere, er aktivitetsnivået - det kan jeg gjøre noe med. Jeg er nødt å komme meg i bedre form, det påvirker jo både den psykiske og fysiske helsen. Pysekatten, du får ha lykke til, utrolig artig at det klaffet for deg på første forsøk - selv om det tok en tid. Jeg kommer etter om ikke så lenge :-)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Hei igjen:-)))) UL i dag og fikk se en aktiv liten baby på 4 cm. Begynner å synke inn litt at dette faktisk skjer nå. Husker jeg også kjøpte helsekost for en formue, men en gjør jo alt en kan for å lykkes. Kjenner til det med spising og det er ikke så lett. Men egentlig veldig enkelt når en er kommet inn i rutinen. Men har begynt å spise brød nå igjen pga babyen. Må jo ha litt fiber og sånn også. Alt hjelper jo og det går jo an å redusere på noe også. Men da jeg gikk ordentlig inn for dette, da gikk jeg ned 13 kg på 3 mnd. Bestemte meg bare for å prøve dette "tullet" i 3 mnd. Etter det fikk vi bare se. Gikk turer og kuttet ut sukker, brød, poteter, pasta og ris. Skeiet ut av og til, men helst med is da. Ble veldig overrasket da kg raste av for det var jo aldri noe som funket på den dumme kroppen min. Dette ga mersmak og endte med nedgang på 25 kg. Men min mann gjorde dette sammen med meg og det hjalp veldig. Gleder meg til du kommer etter og masse lykke til denne gangen. Sender over masse babystøv og klem:-)))))))))))
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Tusen takk, Pysekatten - du gir meg inspirasjon til å tenke positivt og at dette virkelig kan fungere! Jeg har tenkt å følge rådene dine når det gjelder sukker, brød, poteter, pasta og ris. Mannen min blir gjerne med på en endring, vi har snakket om det tidligere. Så utrolig herlig at det gikk så bra på UL i dag, tenk et lite nurk på 4 cm :-)))) Helt utrolig. Klemmer i drøssevis :-)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2008 Så koselig å høre. Veldig godt at du også har en mann som vil ta del og hjelpe deg. Det har så utrolig mye å si for motivasjon og det å klare og gjennomføre det. Men bare tenk at du skal være flink i 3 mnd. Er sikker på at du klarer dette. Gleder meg til å følge med deg og se hvordan alt går og snart "sees" vi på gravide slitere:-))))))))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå