Gå til innhold

Tvillinger??????????

iatn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor for et par dager siden, alt gikk som normalt.Jeg var da 15+2 og hun skulle finne hjertelyd og måle magen for første gang.

Dette er min andre graviditet, så magen kan jo komme litt raskere da kanskje, men jordmor lurte veldig, for jeg målte så langt over normalen (16cm) Først spurte hun om jeg kunne være en mnd. lenger på vei, men det vet jeg sikkert at jeg ikke er! Så fant hun hjertelyden veldig klart og tydelig på venstre side nede og så nåe hun lyttet på høyre side litt høyt oppe hørte vi tydelig hjertelyd der også. Da spurte hun meg om det var tvillinger i familien, det er det jo ikke, hjelp.

Jeg har jo vært superkvalm og kastet opp fra uke 6 til nå, jeg hadde kvalme og oppkast hele mitt forrige svangerskap, men det føles mer intenst nå, også begynt tidlig med bekkenplager og er litt tungpustet og veldig tørr i munn. Skal på UL om tre uker, men dette får man jo ikke ut av hode så lett, kan noen bare fortelle meg litt om deres symtomer, kan det være tvillinger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gratulerer med svangerskapet:)

Det kan være tvillinger ja. Siden hun hørte to hjertelyder er det mest sannsynlig også. Selv har jeg tvillinger som er 16mnd nå. Jente og gutt, altså to-eggede tvillinger. Jeg fikk veldig stor mage ganske tidlig. Allerede i 10 sv.uke måtte jeg kjøpe mammabukser:) Ble veldig fort kvalm de første 7 ukene og utrolig trøtt. Var til undersøkelse hos fastlegen min rundt uke 7 og da målte hun symfysemålet godt over normalen. Hun sa det kunne være stor unge eller mye fostervann, men på den ordinære ultrslyden i uke 19 fikk vi vite at jeg ventet tvillinger.Vi har ingen tvillinger i slekta men min samboer har litt langt uti. Men de er en- eggede. To-eggede er jo ikke arvelige. Da er det jo moren som slipper to egg som blir befrukta.

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet ditt. Det er en utrolig opplevelse å få tvillinger. Gled dere.

Skrevet

Må bare rette litt på doubleTrouble: to-eggede tvillinger ER arvelig, en-eggede er IKKE arvelig. Men siden det har med egg å gjøre så er det arv fra mor sin side da. Jeg har tvillinger på 4 mnd, jente og gutt, to-eggede. Hadde det slik som Double Trouble jeg også. Lykke til videre, spennende tider :))

Skrevet

Hei 3 små gull!

Fint at du irettesetter meg:)

Jeg har nemlig hørt motsatt skjønner du:)))

Skrevet

Hei og tusen takk for fine svar!

Jeg har vært på UL i kveld og fikk avkreftet at det var to, nesten litt skuffende nå, men det var jo en søt liten gutt der inne:=) morro med en av hver.

Så de som har gleden av tvillinger ønsker jeg masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...