Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Leste i et innlegg du har skrevet lenger her nede at du har hatt 8 SA. Og så sa du at du nå er under utredning og skal få alt du trenger av medisiner ved neste forsøk.

Kunne du ha delt litt mere om dette med meg? Jeg har fått pos test på alle 3 innsettingene vi har hatt, men har mistet de. Det lengste jeg gikk var til ca uke 7. Vi har icsi pga dårlig kvalitet på mannens celler. Jeg lurer på hvordan denne utredningen består i, og hva slags medisiner du skal få. Medisiner du ikke har brukt før?

Jeg må vel ha en mens før neste fryseforsøk. Er jeg heldig så får jeg kanskje innsetting i desember da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Bimmelim

Kjenner meg igjen i den situasjonen du er i nå. Siden du har hatt 3 SA skal du egentlig bli utredet for Habituell abort. Dette er noe jeg hørte først om da jeg ble gravid sist.

Du kan lese om habituell abort her:

http://www.medisinstudent.no/index.gan?id=106386&subid=0

Litt mye latin, men kanskje du skjønner noe av det :o)

Så var det meg, ja ;-) Jeg har hatt 2 IVF og 1 frysforsøk. Fått de vanlige medisinene som alle andre får, uten noe ekstra. Har i tillegg blitt gravid på egenhånd 5 ganger. Ble ikke utredet automatisk, men traff heldigvis en flink gynekolog da jeg mistet sist. Jeg har enda ikke fått noen svar på blodprøvene, uten det at de fant endel betennelse i livmoren ved utskrapningen i sept.

Legen min her har sagt at jeg skal gå på albyle-e og klexane, noe som er blodfortynnende medisiner. Dette for å gi god blodstrøm i livmoren, og for å hindre blodpropp. I tillegg skal jeg (mest sannsynlig) ta noe som heter prednisolon, en svak kortisonbehandling. Dette pga de tror jeg danner antistoffer mot fosteret. Da blir immunforsvaret satt litt i "dvale". Mer vet jeg ikke enda, får svar på prøvene om ikke så lenge.

Selv går jeg til akkupunktur. Han øker blodstrømmen i livmoren, forbedrer miljøet der nede :o) Ofte er det kun pga dette det går galt igjen og igjen. Rett og slett for dårlige forhold. Så jeg har stor tro på den behandlingen. Han ba meg sitte med varmeflaske på magen og bak ryggen så ofte som mulig, og ta ekstra med folat. Alt dette gjøres i god tid før innsetting av frysegg, og en liten stund etterpå. Ingenting av dette skader, så jeg vil i alle fall prøve det jeg kan.

Håper du ble litt klokere :o) Jeg har skrevet med flere som har opplevd samme som deg og meg, og de fleste har klart å beholde etter at de forsøkte dette. Hør med legen der du går om de ikke kan teste deg for Habituell abort, så får du kanskje et svar.

Lykke til, måtte det lykkes den neste gangen for oss begge to, jeg har faktisk stor tro på det for min del, bare eggene overlever opptiningen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...