Glad tobarnsmamma Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jenta vår har begynt å sovne i 20-tiden. Problemet er at hun våkner igjen etter 20 min til en halvtime, hylskriker og er utrøstelig. Det er ikke smokken hun har mistet, så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å unngå det... I går ar hun våken i en time etter at hun hadde våknet igjen... fikk ikke roet henne... Ser ut til at det gikk bedre ikveld, jeg vogget henne og nynnet litt for henne..har roet seg igjen, foreløpig... Noen erfaringer og tips??? HJELP!!
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Legger du henne sovende? Dersom jeg bysser min 2,5mnd gamle sønn i søvn også legger ham ned i senga, våkner han mellom 5-20 minutter senere og er RASENDE! Hehe...Så dersom jeg bysser ham før leggetid, legger jeg ham ned rett før han sovner. Ellers legger jeg ham i våken tilstand og sitter sammen med ham og nynner/synger til han sovner for egen maskin..
Glad tobarnsmamma Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg bysser henne ikke i søvn, legger henne i vugga og nynner for henne til hun sovner...
rampete robin Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Mine har oppført seg slik når de har ørebetennelse. Sovner, men våkner og hylskriker etter 20-30 min. Når de sovner igjen så har de normalt sovet resten av natta. I tillegg til denne skrikingen har det vært andre tegn på ørebetennelse, slik som hosting når de sover (ikke på dagen når de er våkne) og smalere gap rundt brystvorta når jeg ammer. Har ikke pleid å ha feber når ørebetennelse, heller ikke spesielt med sutring, og da er det slike symptomer jeg har sett etter. Enda ikke bommet, til tross for mange betennelser opp gjennom årene... Håper det ikke er ørebetennelse dere andre her har :-)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har en liten jente på 5 uker nå.. Hun er våken mye på dagtid..Om hun sovner iløpen av dagen er det kun snakk om 30 min eller 1 time maks...Hun våkner å gråter å det er ikke mat å det er ikke luft i magen..Men rett å slett at hun vil ha kos og oppmerksomhet..
Glad tobarnsmamma Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2008 ÅÅÅHHRRR... Jeg blir sprø av dette. I går var hun kjempetrøtt, så jeg la henne i 20-tiden igjen. Hun sovnet som en stein. Etter 25 minutt våknet hun, skriker og skriker med øynene igjen, som om det er i søvne. Jeg klarte å roe henne ved å nynne litt og vugge litt på vuggen. Så gikk det 10 min, så var det på an igjen. Så var det hvert 5 minutt i en halv time, før hun våknet skikkelig til. Da tok jeg henne bare opp, det var jo stress å holde på slik i det uendelige. Hun var våken i en halvtimes tid, så ammet jeg henne, og så sovnet hun igjen i 21.40-tiden. Da sov hun tungt (endelig) til i 2-tiden (sulten igjen da). Hvorfor er hun slik på kveldene???? Klarer ikke å holde henne våken lenger heller, hun er jo stuptrøtt allerede i 19.30-tiden... Så da går jeg opp på rommet, ammer, og legger henne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå