Gå til innhold

***wæææææ, har mista 1 flaske med krystallfiolett på badegulvet!!!***

Anbefalte innlegg

Skrevet

WHAT TO DO???

Har tørka opp det værste med anti bac og vanlig sprit... har ikke white sprit dessverre...

Døra er enda svak lilla men problemet er mellom flisene det hvite liksom... heldigvis er flisene svarte!

Noen som vet hvordan jeg kan få bort dritten???? Må no male døren og dørkarmene!!! sukk...

:(

Fortsetter under...

Skrevet

Å nei å nei å nei å nei.....

Stakkars.....har ingen gode råd.....

Skrevet

Må bare spørre, hva er krystallfiolett??

Skrevet

DET ER ET LILLA stoff som brukes på bleieutslett... setter merker på hud, klær, møbler ALT!!!

åhh... må vel legge nye flsier på gulvet da!!! :( og vi som driver å skal selge og alt:(((

huff, ekstra arbeid delux!

Gjest irismor
Skrevet

Døra og karmene må nok males. Men fortvil ikke, det finnes noe som du kan "farge" opp fugene mellom flisene. Gå inn i en flisebutikk og de kan hjelpe deg, hvis ikke så har de det meste på Clas Ohlson og Biltema.

Skrevet

Hell på med klor! Det gjorde jeg! Ha på, la virke en par min og vask godt vekk. Jeg fikk vekk krystallfiolett på denne måten:)

Annonse

Skrevet

Maling?

Jeg klarte det samme et sted vi bodde før. Lilla fuger, skikkelig lekkert.

Skrevet

klor klor klor!!! skal prøve det=))))

hehe... det er lite lekkert! Mne fikk masse bort med god gammeldags sprit, men er enda lilla skjær liksom... og døra må males og karmene... men er fugene...

Men tusen takk for tips... om ikke klor hjelper får jeg ta kontakt med en flis legger!

:)

Skrevet

Jeg klarte også å miste en flaske krystallfiolett i gulvet for noen år siden, og det eneste som kan fjerne flekkene er 96% sprit.

Lykke til!

Skrevet

til deg som skrev tipset om KLOR:) YES DET FUNKA:) nå er fugene helt fine, vises ikke noen ting:)

du er en knupp;)

SÅÅÅ GLAA

Skrevet

Vanish (sånn rosa boks) skal ta krystallfiolett.

Skrevet

Kom på en historie når jeg leste om krystallfiolett-historien din.

Egentlig litt tragi-komisk da;

Jobba på et sykehj. en gang hvor vi hadde en bruker med alko-demens. Ho drakk det ho kom over. Og en dag hadde ho fått tak i ei flaske med kr.fiolett og drikki opp denna.

Dere kan jo selv tenke dere åssen ho så ut i ansiktet.... Og som sagt, så er jo ikke det bare til å vaske av. Det måtte jo bare slites av av seg selv, så denne stakkarse damen var lilla rundt munnen ei god stund etterpå ;o)

Skrevet

Noe som hjelper i tillegg til klor er faktisk vademecum av alle ting:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...