smurf08 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Hei, lurer på om noen har erfaring med bilsete fra Emmaljunga? Har hørt masse bra om Maxi Cosy Cabriofix men har Emmaljunga Mondial Duo barnevogn. Lurer på om det lønner seg å kjøpe en bilsete som passer til understellet? Hvor praktisk er det egentlig? Er det noe man bruker ofte? Har noen her på BIM erfaring med dette? Siden man ikke skal barnet ligge alt for lenge i bilsetet... Har termin i slutten av november og synes egentlig at baggen ser mye mer behagelig ut =) Men det betyr isåfall mer utstyr som skal legges i bilen, og at man har en sjanse å vekke ungen. Hhhmm, tips og råd velkommen =)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 jeg har en samboer som jobber på sjøen 5 uker av gangen. er mye alene med ungen. jeg savnet faktisk veldig å kunne feste bilsetet på vognen. når jeg bare skulle en snartur innom her og der. det hadde gjort ting veldig mye enklere.
Nagilimia Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Vet ikke hvor ofte man triller med bilsete, men adapteret til emmaljunga sitt har en sånn funksjon at setet kan vippes mer bakover så babyene "ligger" mer enn den sitter. Jeg har familie på sørlandet, tar 4 timer og kjøre, og da sa både kiropraktoren jeg går til og helsesøster at så lenge babyen sover kan dem sitte i bilstolen sin helt til dem vokner. (Dem slapper liksom av i kroppen da). Når de er våkne bør man ta en pause og endre litt på stillingen etter en time, eller hvis babyen viser missnøye.
Nagilimia Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 og selvfølgelig i alle andre situasjoner ligge på ryggen eller magen. Er ikke så ofte man har babyen i bilstolen i løpet av en uke.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Jg hadde bilstoladapter, men brukte det veldig sjelden. Skulle jeg i butikken så la jeg bare bilstolen i trillevognen. Skulle jeg på shoppingsenter brukte jeg bestandig bagen. Og for enkle æren syns jeg det var nesten like mye pes å slå opp vogn etc som bare å ta med meg setet under armen. Men det kommer sikkert an på hvor mye bil du bruker og hvordan hverdagsmønsteret ditt er.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis vognen er 'tilrettelagt' for dette er det supert. Med tilrettelagt mener jeg at adapterene til bilstol og bag er like. Altså jeg hadde først en Quinny Freestyle, der var det samme system; om man klikka på bag eller sete. Da var det supert og ble hypping brukt. Men om du må skifte adapter for å ta på bilsetet hadde jeg ikke brydd meg om å prioritere dette. Den nye vognen min har en sånn funksjon. Brukte det aldri etter vognbytte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå