Gå til innhold

Hvor mange kilo greide du å gå ned på 8 uker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørr for jeg har beg på Grete Roede og er i sjokk over hvor mange som går 2 og 3 kurs.

Selv ønsker jeg ned 15 kg og akter IKKE å bruke 1 år på det. En veninne av meg gikk ned 25 kg på 8 uker + 4 uker efter GR. og da gikk hun fra str 42 til 36.

Så hvor mye har du gått ned GR eller bare vanlig selvstendig slanking på 8 uker ?

=) Fleskefia

Skrevet

Gikk ned 0,5 -1 kg i uka i 10 uker med telling og sunn, vanlig mat for å ta knekken på de siste svangerskapskiloene. Var ikke en slankekur igrunnen, men låg mellom 1300-1500 kalorier pr dag og mer om jeg trente. Aldri sulten. Problemet er å holde seg der, og med div strenge kurer og pulvershakes så spretter jo folk opp igjen. Like hardt å holde de unna som å gå ned.

GR har jo en gratis klubb på vektklubben.no som gir en grei oversikt.

Skrevet

Takk , men jeg lurte ikke på hva man skulle gå på. Jeg går på GR jeg bare lurer på om hvor mye folk går ned eller ikke.

1300 er minimum av kalorier en kvinne skal ha i seg så det er en slankekur du da har gått på.

Jeg ønsker ikke å holde meg der jeg er jeg SKAL ned og det som skremmer meg er som deg gå ned 0.5 kg i uken - det er jo ikke noe. =(

Veninnen min gikk ned 25 kg på 12 uker og det jeg lurer på er om hun er eksepsjonell eller er det flere som går ned like raskt ?

Skrevet

Direkte etter fødselen gikk jeg ned kanskje en 13 kg på ganske kort tid. Deretter var det sommerferie og mye god mat, så jeg gikk opp igjen litt. Nå har jeg vært sunn i to mnd. (åtte uker) og har gått ned ti kg (fem kg mindre enn da jeg ble gravid) og dessuten - 17 cm rundt magen! Hurra hurra! Man går jo ned mye mer i starten, så stagnerer det litt. Må jobbe mye hardere for kiloene nå enn da jeg begynte..

Skrevet

Jeg tror at de som har veldig mange kg for mye går lettere ned en del kilo, og raskere.. Altså hun venninna di som lett gikk ned 25 kg.., hun må da ha hatt veldig dårlig kosthold fra før? Eller...? Klart at jo dårlige vaner man har fra før.., jo mindre skal det til for å legge om kostholdet. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener. Man leser jo om de som går ned 30 kg bare ved å slutte med cola liksom.. Da må man jo ha drukket ganske mye cola..

Jeg gikk ned 10 kg på 14 uker i våres, brukte vektklubb.no og syntes det var veldig greit. Lå på 1300 kcal netto, altså litt mer hvis jeg trente. Det fungerte veldig bra. VEktklubb anbefaler å gå ned maks 1 kg i uka, hvis man går ned mer risikerer man å gå ned for mye muskelmasse, samtidig som det er større fare for å gå opp igjen.

Synes ikke det er så sakte jeg da. Hvis du går ned 1 kg i uka har du gått ned 15 kg til begynnelsen av februar.. :o)

Selv skal jeg ned 10 kg til, men sliter litt med motivasjonen.

Lyke til!

Skrevet

kan jeg få spørre deg hva som skjer når du har kommet ned til den vekten du skal siden du har det så travelt? hva venter på deg i andre enden, bortsett fra en tynnere kropp? pengepremie? hehe.

hvorfor syens du det er lite å gå ned 0.5 kg i uka?

har du lyst å tape muskelmasse også? bli slapp i fisken og få masse hud til overs? det er nemlig det som skjer om det går alt for raskt. hehe. men du gjør som du vil.

jeg spurte nemlig pappa det samme spørsmålet her om dagen, og vel..han hadde lyst å svare hveteboller og godis på mitt forestående spørsmål.. DA lo han godt og skjønte at det ikke dreide seg om å gå fortest mulig dit, men om å faktisk komme seg dit og BLI der.

Skrevet

Leger og ernæringseksperter er vel enige om at en sunn vektnedgang ligger på 0.5 - 1 kilo i uka.

Hvis du går ned mye raskere enn dette klarer ikke kroppen å henge ordentlig med og resultatet kan bli at du får masse overflødig hud som ikke rekker å trekke seg sammen like raskt som du går ned. Man kan jo få løshud om man går ned sakte også:)

Dessuten er sjansen for å legge på seg igjen mye større hvis man har hatt et raskt vekttap. Da klarer heller ikke kroppen å omstille seg og sørge for at forbrenningen og stoffskiftet holder følge og innretter seg etter den nye livsstilen.

Jeg selv har gått ned ca 7 kilo på 4 uker. Gjorde ikke noe spesielt for det. Trente ganske mye (stort sett styrketrening), men spiste stort sett det jeg ville. Nå er jeg ikke så glad i brus, kaker, godteri, kjekse, potetgull etc så det går vel mest av seg selv.

Skrevet

Det er veldig uvanlig å gå ned i snitt 2 kg per uke, ihvertfall over litt tid slik som venninna di. Man anbefaler 0,5-1 kg ned per uke for et varig vekttap. Trodde ikke kroppen klarte å kvitte seg med mer enn 1 kg fett per uke jeg... Uten at man tærer på muskler/skjelett osv...

Skrevet

7 kilo på 7 uker på Grete Roede kurs. Det er helt normalt.

Har du mye å "ta av" går du fortere ned. Men så mye som vennina di gikk ned har jeg aldri hørt om...

Som andre også sier her, det er ikke lurt å gå ned mere enn 1 kilo i uka...

Skrevet

Hva går grete roede kuren ut på?

Hørtes ut som om den var ganske effektiv;)

Skrevet

Jeg brukte vel litt lengre tid enn 8 uker, men gikk ned 14 kg. La om kostholdet jeg da.

I svangerskapet gikk jeg opp 12 kg og etterpå gikk jeg ned 14 kg igjen uten å gjøre så mye. Kunne tenkt meg å gå ned enda 5 kg da, men syns det er greit som det er også.

Skrevet

På den andre siden venter str 36 =)

Skrevet

hehe, vet ikke om det teller, men gikk ned svangerskapsvekten på 18 kg på 2 uker. Ikke ved bevisst slanking, var bare trøtt og svimmel og orket ikke tanken på mat. sikkert noe vann etc også. Og hadde en baby som ville ammes hvert kvarter. Utenom det har jeg ingen prestasjoner å vise til;-) Har i hvertfall aldri lagt på meg igjen de kiloene.

Skrevet

spis deg slank=) gå inn på den siden på nett..

der sår det mye nyttig=)

Skrevet

Gikk ned 25 kg på en dag!!!

Men det var dagen etter fødselen da, teller vel ikke.

Mye sunnere å gå sakte ned i vekt, og lettere å holde seg der.

Skrevet

Jeg gikk ned 7 kg på 3 uker med ketolysedietten.

Det er det raskeste jeg har gått ned.

Har vært av å på den ( mer av enn på )siden jeg startet i juni, å er nå 11 kg lettere.

Skrevet

Først: Det er bedre å bruke lang tid enn å bare rase ned i vekt. Bare så det er sagt. Og GreteRoede er vel mer livsstilsendring en rå-slanking. Syns 25 kg på 8 uker er vel mye... Men nok om det.

Jeg har faktisk gått opptil flere kurs. Gikk hele graviditeten(gravid-kurs) og nå begynner jeg mitt andre ammende-kurs. Gikk ned 5 kg nå sist, og satser på maks 5 kg neste kurs. Jeg har tenkt å gå kurs til jeg når trivselsvekt, og regner med å bruke et par kurs til, sånn at neste sommer er jeg kanskje der, så har jeg tenkt å gå hold-vekten-kurs i minst ett år.

Det meste jeg har gått ned på tidligere kurs er 8 kg...

!-1,5 kg i uka er vel det anbefalte(i snitt)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...