Gå til innhold

Brystspreng...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kom hjem fra sykehuset i dag med "silkonpupper" full av melk....ont og ømt!

Hvor lang tid tok det før melken regulerte seg til dere?

Og har dere noen gode tips?

Takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke helt hvor lang tid det tok (har liksom glemt alt fra den første tiden!), men jeg har vært heldig og hatt mye melk, så det hender jo man har spreng nå også, men ikke på samme måten. jeg rant over den første tiden, det var helt ekstremt. fikk ikke på meg noen tskjorter på to-tre uker, måtte bruke noen i xxl. ikke for at puppa ble helt ekstremt enorme, men måtte ha lag på lag på lag på lag med innlegg og diverse kluter i bhn for at det ikke skulle renne rett igjennom på klærne meg engang. det rant nesten hele tiden. og, ja, det var frustrerende, men tror det er ti ganger verre å ikke ha nok melk! mitt beste tips til deg er å prøve å få tak i skikkelige digre ull-innlegg (jeg fikk noe de kalte ullfett på sykehuset, diiiigre greier jeg kunne klippe i passe str, og siden det er ubehandlet ull er det bare å legge til tørk når de er våte. må ha noen å bytte på med). og mitt andre tips er å kjøpe slik avent melkeoppsamler som du har på det brystet du ikke ammer fra, for da renner det melk i en slik oppsamler kopp. problemet er hvis ikke all melka får plass i koppen, hehe. vel, melkesøl blir det uansett, og det går seg til etterhvert. jeg tror det var de enooorme innleggene jeg fikk med meg fra sykehuset (med to lag klut utenpå ++) og den melkeoppsamleren som reddet meg fra å ikke drukne i min egen melk. lykke til! og gratulerer med den lille=)

Skrevet

Hei!

For min del tror jeg det roet seg ganske raskt, etter et par uker fikk jeg kun melkespreng dersom det gikk for lang tid mellom hver amming (som f.eks om natten, min lille gutt sover godt...). Kan faktisk få litt spreng enda (6 uker), men stort sett går det helt fint.

Jeg valgte å håndmelke litt for å få vekk det værste presset. Anbefales ikke å pumpe mye, da det vil stimulere mer melkeproduksjon...

Lykke til, du er heldig som har fått produksjonen skikkelig igang! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...