Gå til innhold

................ Gustavsdatter. Hva passer til fornavn?

Anbefalte innlegg

Har lyst på et tøft og kraftfult, men også litt søtt fornavn til jenta vår. Har tenkt en del på norrøne navn, men kanskje kunne det være fint med noe mer moderne, som en kontrast til etternavnet? Og det kan ikke være for tungt heller iom at etternavnet er ganske heftig. Forslag?!?

Fortsetter under...

Annonse

Oi, mange fine forslag her. Noen har vi vært inne på andre var nye. Hedvig har vi tenkt litt på men syns kanskje det blir litt tungt.... Likte ellers godt Fride, Tyra, Eira, Erle og Ylva. Tyra var jo unektelig litt tøft da!

Ganske morsomt at flere av de navnene vi har tenkt på dukker opp her bare ut fra kriteriene jeg nevnte som tøft/kraftfult, og søtt :) Ville ikke komme med navnene vi har tenkt på for å se om noen tenker likt og få nye forslag. GØY! Kom med dem!!

Kjæresten kommer fra en liten plass 10 min fra svenskegrensa og uttaler en del navn litt anderledes enn meg. Så navn som Ylva og Eira blir uttalt med trykk på første stavelse (eller noe). Dere kjenner kanskje til sanasOOOl og sAAAnasol, salamIII og salAAAmi.... Det er kanskje ikke noe problem at vi uttaler navnet litt ulikt....? Men har hengt meg litt opp i det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...