Gå til innhold

................ Gustavsdatter. Hva passer til fornavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på et tøft og kraftfult, men også litt søtt fornavn til jenta vår. Har tenkt en del på norrøne navn, men kanskje kunne det være fint med noe mer moderne, som en kontrast til etternavnet? Og det kan ikke være for tungt heller iom at etternavnet er ganske heftig. Forslag?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ella

Eline

Elida

Emine

Fride

Hedda

Hannah

Helene

Henriette

Ida

Ingrid

Iselin

Jenny

Kristine

Karoline

Live

Leonora

Maren

Martine

Mari

Marie

Nora

Oda

Tiril

Tuva

Ylva

Skrevet

Ella er nydelig og passer fint til.

Hva med:

Tyra

Elisabeth

Alma

Leah

Oline

Olea

Olava

Skrevet

Hedvig

Agathe

Ebba

Agnes

Stella

Klara

Hedda

Hennie

Skrevet

Anna

Ylva

Kristin

Maria

Stine/a

Sunniva

Selma

Synne

Alvilde

Skrevet

Rikke

Eira

Helle

Freja

Erle

Ulla

Skrevet

Oi, mange fine forslag her. Noen har vi vært inne på andre var nye. Hedvig har vi tenkt litt på men syns kanskje det blir litt tungt.... Likte ellers godt Fride, Tyra, Eira, Erle og Ylva. Tyra var jo unektelig litt tøft da!

Skrevet

Ja, Tyra er tøft! :-)

Andre forslag:

Ronja

Ingvild

Kristin

Mari

Ragna

Ragnhild

Skrevet

Elida var det første jeg tenkte på :-) Eller hva med:

Selma

Eiril

Tora

Ylva

Asta

Åsa

Skrevet

Jeg synes Tyra Gustavsdatter er kjempetøft - den likte jeg godt!

Ellers synes jeg Johanna Gustavsdatter er fantastisk pent - både Johanna og Gustav er litt svenskt :-) Liker også at den doble konsonanten går igjen :)

Skrevet

Ganske morsomt at flere av de navnene vi har tenkt på dukker opp her bare ut fra kriteriene jeg nevnte som tøft/kraftfult, og søtt :) Ville ikke komme med navnene vi har tenkt på for å se om noen tenker likt og få nye forslag. GØY! Kom med dem!!

Kjæresten kommer fra en liten plass 10 min fra svenskegrensa og uttaler en del navn litt anderledes enn meg. Så navn som Ylva og Eira blir uttalt med trykk på første stavelse (eller noe). Dere kjenner kanskje til sanasOOOl og sAAAnasol, salamIII og salAAAmi.... Det er kanskje ikke noe problem at vi uttaler navnet litt ulikt....? Men har hengt meg litt opp i det.

Skrevet

Disse var i en litt annen sjanger..... Hm!! Oleanna Gustavsdatter. Litt fint det óg da. Må tygge litt på den.

Skrevet

Eiril og Tora var fine syns jeg! Elida blir litt for søtt....

Skrevet

Hunden vår heter Birk så Ronja blir litt sært, he he.... :)

Skrevet

Oleanna er råtøft, men personlig ville jeg valgt et litt "lett" navn til jenta, da det fort kan bli uhyre tungt å si Oleanna Gustavsdatter..

Stemmer på Tyra, jeg :-)

Skrevet

Ja, da blir Ronja super-sært! Hva med Oline??

Skrevet

Jeg syns Oline er kjempefint men av en eller annen grunn liker ikke typen det.... Og man må vel nesten høre litt på gubben også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...