Gå til innhold

Mine vaksinasjonserfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en småbarnsfar på drøye 30 år med 2 små barn. Etter å ha studert vaksiner de senere år og snakket med folk med uheldige erfaringer, bestemte jeg meg for å sjekke litt for min egen del da myndighetene er så overbevist at vaksiner er trygt.

Jeg ringte egen helsestasjon og andre relevante instanser og fikk rede på at jeg har fått minst 33 vaksiner. Jeg vet at jeg har vært døden nær 2 ganger (bevisstløs) og lurte på om dette ble registrert som bivirkning. Det hadde det ikke blitt. Dette til tross for at siste gang gikk det over 10 min etter vaksinasjonen før det svartnet. Var ikke dette alvorlig nok til å bli registrert? Jeg kjenner meg dermed godt igjen i alle påstander om sterk underrapportering om vaksinasjonsfarer og skjønner godt at "helse"personell er overbevist om at vaksiner er lite farlig. "Helse"personellet var mest opptatt av å informere om at jeg burde ta enda flere vaksiner(!)(?). Jeg lurte på om 33 vaksiner ikke var nok, og fikk beskjed om at det var begrenset varighet på de. Jeg gjjorde meg noen tanker om at "virkningen" var av begrenset varighet mens bivirkninger som svekket motstandskraft tydeligvis varer svært lenge.

Vaksinasjonshistorien er historien om løgner, sykdomsspredning, uvirksomhet, død, enorm profitt, manipulerte mikroorganismer, celler fra aborterte menneskefostre og skremselspropaganda. Når alt dette blandes sammen i den sorte gryte får vi dagens vaksinasjonsprogram.

I dag er jeg veldig glad for at mine barn skal slippe å utsettes for risikabel vaksinasjon som mangler vitenskapelig berettigelse. Hver dag ser jeg at mine barn er vesentlig bedre rustet mot sykdom enn det som vi vaksinerte foreldre er. Dette stemmer godt overens med erfaringer som andre familier har hvor en familie har både vaksinerte og uvaksinerte barn og opplever uten unntak at det uvaksinerte barnet er friskere.

Takk til alle som har engasjert seg for å få fram informasjon om vaksineringens baksider. Dette bidrar til at bevisste valg kan tas og at det blir lettere å motstå vaksinasjonspresset, noe som igjen kan bidra til at mange kan få et vesentlig bedre liv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du si at dine barne er bedre rustet enn deg? De har jo ikke opplevd halvaprten av hva du har vært oppi jo....

Synes og det er litt på kanten å drive med sånn her skremmselspropaganda. Og det får meg til å undre hvor mange plasser du har vært i verden, og om du har planer om å ta med dine barn til feks. afrika uten å vaksinere dem.

Men dette er KUN min mening. Mener ikke å provosere på meg noen form for skjennepreken. Jeg er bare en mor som tror på vaksiner og som selv aldri har hatt problemer med å ta dem.

Kunne også ønske noen kunne skrive innlegg som faktisk inneholder erfaringer om det å ta vaksiner på småbarn, ikke bare fjas om hvorfor man ikke skal ta dem,

Skrevet

Sitat: "Hvordan kan du si at dine barne er bedre rustet enn deg? De har jo ikke opplevd halvaprten av hva du har vært oppi jo...."

Det er nettopp det som er poenget. Det burde vært motsatt, at vi foreldrene skulle vært minst syk som tross alt har utviklet immunforsvaret over lang tid. Jeg er selv overrasket over at å avstå fra vaksinasjon har så rask og sterk gevinst.

Sitat : "Og det får meg til å undre hvor mange plasser du har vært i verden, og om du har planer om å ta med dine barn til feks. afrika uten å vaksinere dem."

Snakket med en godt voksen og meget bereist kar her forleden som sa at han hadde en jernhelse og ble aldri syk. Jeg fleipet og sa at du er jo født før vaksineringen tok av. Svaret var at han har vært mye rundt i verdens primitive områder og at de hadde vært på ham med vaksinasjonspress hver gang. Han hadde imidlertid alltid avstått fra vaksinasjon.

Er det ikke nettopp erfaringer med å ta vaksine det jeg har skrevet innlegg om?

Hva mener du at du aldri har hatt problem med å ta de? Enhver vaksinasjon forårsaker skade. Men kanskje det er noen som er så heldige å aldri få symptomer selv om kroniske plager og sykdommer har eksplodert i kjølvannet av en stadig økende vaksinering.

Skrevet

Jeg har tatt alle vaksiner og flere til i forbindelse med reiser. Har aldri hatt vondt når jeg har tatt dem, ei heller merket noe i ettertid.

Jeg har også vært svært lite syk opp igjennom årene.

Men dette er mitt synspunkt på saken, jeg mener og at hver og en må få lov å mene forskjellig. Synes bare det er synd at små barn som ikke kan velge selv ikke får vaksiner, fordi foreldrene ikke tror på det. Jaja, slik er det jo nå en gang.

Men hva mener du egentlig med at kroniske plager og sykdommer har eksplodert i senere tid? Hvor har du funet ut det?

Skrevet

Vi vaksinerer IKKE pga at jeg syns barna selv skal få velge. Nå er jo jeg ganske sta da. Jeg bestemte meg for at mine barn aldri skulle måtte gjenomgå alle vaksinene allerede da jeg selv gikk i 5 klasse, og faktisk var redd for innholde og ikke stikket i stivkrampesprøyta.

Skrevet

Jeg selv er ikke vaksinert mot noe som helst. Har reist i nesten alle landene i hele Europa og vært i Thailand i noen uker. Uten vaksine. Jeg har aldri vært ordentlig syk. Siste gang jeg ble forkjøla var for fire år siden.

Samboeren min er vaksinert og etter at hun tok bcg falt hele imunforsvaret hennes sammen. Hun ble veldig ofte og veldig fort syk. Hun ble veldig sliten. Hun fikk også betennelse i begge håndleddene, noe lege aldri hadde sett før og ikke kunne forklare. I tillegg utviklet hun allergi mot støv, pollen og noen dyr. Disse symptomene kom rett etter at hun tok vaksinen sliter med den dag i dag.

Foreldene mine har jobbet med psykiskutviklingshemmede folk. Noen av dem ble psykiskutviklingshemmede etter å ha tatt vaksine. De kjenner også familier hvor barnet døde en uforklarlig død rett etter å ha blitt vaksinert.

Skrevet

Har alle eksemplene dine over blitt diagnostisert av fagpersonell eller er det du og foreldrene dine som har stilt diagnosen for dem?

Men skal vi fritt vifte med personlige erfaringer kan jeg jo si at jeg har jobbet med barn på den indiske landsbygda som bl.a. har dødd av meslinger. Kjenner også helsearbeidere som har jobbet med små barn i Afrika og som selv har opplevd drastiske fall i barnedødeligheten etter innføring av vaksine. Merker derfor at jeg blir ganske så provosert av innlegget ditt. Virker som om vi her i Norge er totalt blottet for virkeligheten utenfor vår lille boble.

Virker videre som om enkelte her mener at skjer det noe som helt galt med barnet i 30 år etter vaksinering, så må jo dette skyldes vaksinen. Merkelig at hovedvekten av forskningen peker i en helt annen retning og at leger og annet helsepersonell er av en helt annen oppfatning. Men, for all del, regner med at vaksinemotstanderne har bedre kompetanse enn leger med 6 års studier, 6 års spesialisering og mange års praktisk erfaring. Én leges overbevisning er naturligvis ikke nødvendigvis holdbar, men flere tusen legers overbevisning er iallfall nok til å overbevise meg..

Skrevet

Det er veldig enkelt å sjekke når man ble vaksinert i forhold til når man fikk seg de første helsesmellene.

Mine to immunkollapser som medførte mange år med kroniske infeksjoner og utmattelse traff nøyaktig på vaksinasjons tidspunter i barneskole og undomsskole. Så selv om mine foreldre gravde seg hudløse i hodet og ikke kunne skjønne hva som hadde skjedd med den vitale ungen dem, så var det bare å sammenligne vaksinekortet med legejournalen, riktignok noen år senere. Min siste immunsmell fikk jeg som 15 åring da i regi av folkehelseinstituttets meniningokokkforsøk, jeg mottok første dose og ble akutt syk og nektet neste dose. Det var etter dette at alle brikkene falt på plass med tanke på når helsa min var blitt skadd temmelig kraftig i forbindelse med barneskole vaksinering.

Jeg vil utelukkende påstå at vaksiner er dypt og fundamentalt skadelig.

Og er utrolig lykkelig for at jeg var en vital unge før disse vaksinen ble satt, ellers hadde jeg med stor sannsynlighet ikke levd i dag. Kanaskje jeg var sensitiv? Men uansett, jeg gikk fra å være den ungen som aldri var syk, som gjorde det tipp topp både på skole og i idrett til å bli en skygge av meg selv, med mange års kraftige bakterielle sårdannleser i ansiktet, konstante halsbetennelser, fotvorter i fleng, b12 mangel, kronisk tretthet, anemi og latterlig dårlig immunforsvar, hyppig hull i tennene, blødnede tannkjøtt, hoven lever (hadde ikke hatt kyssesyke), irritasjoner i flere ledd, muskelsvakhet i det hele tatt en herlig smærje av alt man frivillig ikke utsetter en unge for. De gamle vaksinen ble trukket opp fra flasker, et av problemene med dette var at dersom man var uheldig kunne man risikere å få halve kvikksølv ladningen i en vaksine, fordi kvikksølvet la seg i et eget lag i vaksina. Noen antar det er derfor endel unger har fått så voldsomme reaksjoner. Man må da tenke på at en flaske vaksineløsning var konservert ut i fra mange doser. Men det sier seg selv at vaksiner som i allhoversak er en blandig av dyreproteiner, mennskeproteiner, aluminium, formaldehyd og andre mer eller mindre giftige komponeter aldri er for og aldri kommer til å bli forenelig med god helse.

Etter alt jeg har lest om vaksiner, hvilket ikke er rent lite, kan jeg aldri, ikke under noen omstendigheter finne på å anbefale det!

Folkehelsa mener nå at vaksiner kan antaes å ikke være relatert til krybbedød lenger, fordi man nå ser at langt flere babyer dør av dette før tre mnd aldre, det de av merkelige grunner glemmer å fortelle folk er at nå vaksineres langt flere babyer mellom fødsel og 4 uker for hepatitt b og tuberkulose. Dette er en ny trend som er satt igang blandt innvandrere, de tilbys vaksiner allerede på barsel.

Så mye kan sies om vaksiner, men forferdelig lite av dette er possitivt desverre, men folk våkner ikke før de opplever det på kroppen selv.

Håper dere slipper!

Skrevet

Det siste her kom litt dårlig fram, men tallene for krybbedød har de siste årene fått en jevnere kurve, man ser at langt flere mindre babyer, altså under tre mnd dør av dette. Samtidig som man har begynt å vaksiner nyfødte i langt større skla. Tenk litt over hvorfor unger før hadde tendens til krybbedød ved tre mnd alder, er det noen logikk i dette, en unge som fødes og lever greit i tre mnd skulle vel ikke hatt en økt risko for å dø ved denne alderen, heller motsatt, men de har vel en forlaring på dette også, den folkehelsa vi er så heldig å ha som vakstbikkje for vaksineprogrammets fortreffelige tall. På samme måte som de nå er så heldig å kunne fortelle at krybbedød ikke inntreffer ved vaksienoppstart lengre på samme måte som før. Snodige greier denne mennskekroppen, ikke sant?

Skrevet

Hei,

Jeg jobber i helsevesenet med barn, og har gjort dette i mange år.

Jeg har sett barn som ikke er vaksinert som er blitt alvorlig syke av de sykdommene man nå kan vaksineres mot. Det var mange barn som fikk hjernehinnebetennelse av hemophilus influensa type B før denne vaksinen ble innført. Mange barn har de senere årene blitt alvorlig syke av kikhoste. Det er en av sykdommene som de siste årene har fått et voldsomt oppsving mye pga barn som ikke er vaksinert!

Jeg har sett barn som har dødd av sykdom med pneumokokkbakterien, som vi nå har fått vaksine mot.

Så jeg er ikke i tvil!

Jeg lurer på hvor mange barn som har hatt disse sykdommene dere motstandere av vaksine har sett?

Dessuten skjer det stadig forbedringer med vaksinene!

Jeg sier ikke at det ikke forekommer bivirkninger, men bivirkningene for hele befolkningen hvis vi slutter med vaksinering er langt verre, mener nå jeg!

Skrevet

hmmm...side du jobber med barn og har sett barn dø av pneumokokk infeksjon er du blandt fåtallet, jeg sjekka nylig tallene, og på 2 år var 7 barn døde av denne mikroben, dette var de to site årene før vaksinering, dette var forøvring en høykonjungtur, hvilket vil si at man i snitt har lavere tall. pneumokokker er statistisk sett i all hovedak et problem blandt folk over 65 år, ikke småbarn. dette er stort sett bare tøys. det er litt snodig å vaksinere for 98 mill når kun 3,5 barn dør årlig. jeg vet ikke om du skjønner at dette dreier seg om økonomi, ikke sykdomsbekjempelse. men som helsevesen ansatt er du med stor sannsynlighet mest opptatt av å spre frykt. jeg har tilbrakt mange år i samme sytemet, og en ting vet jeg, og det er at folk får dårligere helse av vaksiner og legemidler generelt, og at det gjerne er et legemiddel som har forårsaket den kritiske tilstanden i utgangspungtet. for barn er vaksiner gjerne en slik grunn.

men det hender seg at det har andre årsaker også da, men begynn å sjekke siste vaksinasjon du, når dere får inn kritisk syke småunger. da får du deg en liten vekker tenker jeg! og til opplysning, den 72 timers grensa er tull og tøys å forholde seg til, alle med bittelitt kjennskap til mmr for eks vet at de først gir reak etter 5-10 dager, tenker de på de vanlige vaksinereaksjonen, så da må jo de uvanslige også kunne komme litt senere enn 72 timer skulle jeg tro. men, folk ønsker jo alltid å gjøre en god jobb da, uansett...om man jobber i helsevesenet eller ei, men det gjør seg å åpne øya litt, for eks statistikk på hvilke aldergrupper dere hyppigst får inn!!!! det fines om mulig en smule overrepresentasjon i vaksinealdersgruppene???

Skrevet

Jeg regner med at du har tall og forskning og ikke bare egen oppfatning til grunn for dine uttalelser. Dette er klippet fra folkehelseinstituttet ang HIB infeksjoner før vaksinen ble innført i 1992:

"Tre til åtte prosent av pasientene døde, og en betydelig andel fikk varige mén som hørselstap, mental retardasjon eller lettere grader av nevrologisk skade. Hos noe større barn forekom epiglotitt. Epiglotitt er en bakterieinfeksjon i nedre del av svelget som fører til betennelse og hevelse av strupelokket (epiglottis). Sykdommen rammet særlig barn i alderen 2-6 år, og ga alvorlige respirasjonsproblemer og enkelte dødsfall.

I årene 1989 - 92 var det vel 200 tilfelle av invasiv Hib-infeksjon her i landet årlig. Etter at vaksinen ble innført, er disse infeksjonene praktisk talt forsvunnet. Men bakterien sirkulerer fortsatt, så dagens gunstige situasjon er avhengig av at vi fortsetter å vaksinere"

Videre om pneumokokk sykdom hentet fra tidskrift for den norske legeforening: "I perioden 1993 - 2003 ble til sammen 828 tilfeller av invasiv pneumokokksykdom hos barn under ti år meldt til Folkehelseinstituttet (1). Av disse hadde 181 (22 %) meningitt. Totalt 26 dødsfall ble rapportert" I tillegg så fikk ca 10% av de som overlevde sekvele etter infeksjonen. "Definisjon av sekvele var et barn utskrevet fra sykehuset med påvist men etter en episode med invasiv pneumokokksykdom. De som ikke hadde noe tydelig men ved utskrivningen, ble ikke inkludert i sekvelegruppen". Må si at det virker lite seriøst og kategorisere helsepersonell som noen som er mest opptatt av å spre frykt! Særlig når det gjelder mennesker du ikke vet noe om!. Spørsmålet er hvem av oss som skaper mest frykt?

Selvfølgelig er små barn de som er mest syke, de har jo ikke fått bygget opp immunforsvaret sitt enda. De går også ofte i barnehage sammen med mange andre små barn.

Det er farlig å oppgi sin egen oppfatning som en faktisk sannhet, uten noe dokumentasjon for dette!

Hvorfor signerer du ikke med eget nick?

Skrevet

så du mener man skal gi unger en vaksine som ved siden av å koste 98 mill pr år gir en lang rekke bivirkninger fordi 26 barn har dødd på 10 år. du skal ha jobba bra lenge og mange steder for å ha sett flere pneumokokkdødsfall hvilket var dine egne ord, sånn sett vil jeg vel sette deg i katagorien; person som sprer frykt uten belegg. dessuten hva slags litteratur har du lest om vaksiner egentlig, foruten denne siste rapporten du hentet fram i dag. jeg har både lest for åg imot litteratur, om må si at jeg utelukkende har diskutert dette temaet med inkompetente fag arbeidere innen helse, som mener å vite noe men som ennå ikke har lest pakningsvedlegget i en vaksine.

jeg synes det er ytterst skremmende at folk som jobber med syke mennsker viser en slik ignorans.

jeg kjenner mange sykepleiere som daglig gir pasienter noe de kun vet navnet på. de kjenner en brødel av bivirkningene. de er på lik linje med leger i mange tilfeller ikke istand til å kunne si noe om uheldige bivirkninger av et preparat før det er for sent for pasietens vedkommende.

før du diskuterer vaksiner anbefaler jeg deg å lese om disse. jeg kjenner få helsesøstre eller sykepleier som vet noe som helst om vaksiner, annet enn at det angivelig skal være bra. jeg kjenner ytterst få som har satt seg innn i temaet av helsearbeidere, men de få som har gjordt det vaksinerer ikke barna sine lengre!

og hvorfor skal jeg signere med nick, du kjenner ikke meg uansett, og hvilke nytte ville det hatt for deg om jeg het anonym 17 eller noe helt annet. dessuten, kanskje jeg bare lyver fordi jeg ikke hade noe å finne på bedre enn å sitte her å diskuterere med en person som skremmer andre med at de har sett dødsfall logikken tilsier de knapt har sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...