Gå til innhold

HJELP, dårlig melkeproduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på to mnd og fullammer. Den siste uka har melkeproduksjonen gått kraftig ned. Holder på å miste melken helt i den ene puppen og veldig mye ned i den andre. Vil jo gjerne amme i noen mnd til og lurer på om det er noen som vet om det er noen piller som hjelper på produksjonen? Jeg pumper meg flere ganger om dagen i håp om at det skal øke av seg selv, men det er svært lite å få pumpet ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hjalp meg når prod gikk ned, var å pumpe ca. to timer etter baby hadde lagt seg om kvelden. Da fikk det bygd seg opp igjenn til han våkna nestegang for måltid om natta. Fikk altså pumpet ut et helt måltid ekstra utenom det han spiste ellers. Da økte prod. ganske fort:)

Skrevet

hvorfor har produksjonen sunket da? Er du syk, har du stresset for mye, drikker du nok, er det noe du kan gjøre for å snu den negative trenden? (som expat nettopp sa til meg...kan du ta middagslur?)

Eller er det egentlig ikke at produksjonen har sunket, men att sønnen din har fått større behov? Min sønn begynte å bli mye mer effektiv rundt den alderen...dvs. at tiden han tilbragte ved puppen gikk drastisk ned. Men han spiste ikke noe mindre for det. Og innimellom er han så sulten at puppen følges konstant tom. Men vekta gikk opp, og etter noen dager var puppene fulle igjen, produksjonen hadde økt tilsvarende hans behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...