Vitamin Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Noen mamma som var syk med sykemelding i permisjonen sin? Får mamma sykepenger og permisjon utsettes / permisjon blir lengre i forholdt til sykemeldingen? Noen som har erfarinng om dette?
Guttemamma75 Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Det skal mye til for å bli sykemeldt i permisjonen, og om man blir det så er det jo fordi man er så syk at man ikke kan ta vare på barnet.. Man får ikke utsatt permisjon pga sykemelding, istedet må f.eks pappaen overta permisjonen.. Dette er noe som må søkes på hos nav..
Vitamin Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Hvis mamma er ikke i tilstand til å ta vare på baby. Vil det si at pappa overtar mamma sv.permisjonsdager i tillegg til det han har og får sv.penger, mens mamma sykepenger?
Petuniamor Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Sykemeldingen må spesifisere at den som er i permisjon er så syk at vedkommende ikke kan ta seg av barnet. Ikke helt enkelt å sette seg inn i disse reglene for sykdom i permisjonen, men som vi har forstått det får man ikke utsettelse dersom far kan ta over permisjonen for mor som er syk. (I vårt tilfelle er det motsatt, da vi skulle dele permisjonen og han nå har blitt alvorlig syk). Utsettelse er vel bare der andre må ta seg av barnet, slik at foreldrepermisjonen ikke fikk den kvaliteten den skulle hatt. Men altså, det er sånn vi har forstått det, og ikke noen fasit. Hva med å ta kontakt med ditt NAV kontor og be om en samtale med en hos dem som virkelig kan reglene (hvis de har noen da, de vi har truffet kjenner ikke til regelverket eller de forstår det rett og slett ikke). Vi har fått hjelp av en sosionom på sykehuset der far behandles, som skal undersøke nærmere for oss. Kanskje har du også en slik mulighet?
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Ja egentlig er det sånn.Jeg var innnlagt på sykehus i 4 uker når storebror var 3 mnd.Fikk tilbake de 4 ukene av permisjonen men det var ikke enkelt.Måtte gå noen runder med trygdekontoret.Det var tøft.Unødvendig synes jeg da.Skulle egentlig komme meg etter en operasjon og ikke bruke tid på det men det gikk greit til slutt
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Hei! Ja, permisjonen din utsettes tilsvarende sykemeldingen, men i mitt tilfelle fikk samboeren overta permisjonen i perioden jeg var sykmeldt, slik at vi begge kunne ta oss av mini´n. (Var pga at junior hadde kolikk, og jeg var helt utslitt etter 3 ukers illskriking.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå