Gå til innhold

Permisjon av studiene, men likevel ta noen fag? Håper noen kan hjelpe meg med dette!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg studerer og har igjen 3 semester av min bachelorgrad etter jul. Jeg og min samboer har veldig lyst på barn, det er noe vi har tenkt på lenge.

Hvis vi skulle få et barn til sommeren, ville jeg tatt meg et år permisjon fra studiene. Mitt spørsmål er om jeg likevel kan ta noen fag via nettstudier selv om jeg har permisjon?Tenkte på dette fordi det ville vært mye mindre å gjøre det året jeg skal tilbake på skolebenken. Håper noen kan forklare meg hvordan dette fungerer.

Jeg har også et spørsmål angående det å være mor og student. Hva er deres erfaringer, får dere konsentrert dere om skolen selv med et lite barn? Fint om dere kan komme med noen fordeler og ulemper ved det å få barn under utdanning.

På forhånd tusen takk for svar:)

Fortsetter under...

• 5 måneder senere...

Hei

jeg går andre året på lærerstudiet.Da jeg startet studiene, var tulla litt over et år gammel.Det har gått kjempefint!Jeg har faktisk gjort det kjempebra fordi jeg har blitt så mye flinkere til å strukturere tiden min.Det er flott å studere med barn-se på det som vanlig arbeid, les alltid et par timer selv om du er ferdig tidlig en dag.Godt er det også å kunne ta fri med jenta vår om hun er syk, uten å ha en arbeidsgiver å forholde meg til.

Nå vurderer jeg å hoppe på integrert master, og muligens får vi et barn til før jeg er ferdig.Når en kommer ut i jobb blir det tross alt enda mer hektiskt.Klart er det hektiskt under eksamenstider, men leser du hele dagen når barnet er i b.h, og så fortsette etter hun/han har lagt seg, så får du lest nok..hodet klarer tross alt ikke mer enn 10 timer pugg tror jeg.Helger får du din flinke mann(!!!) til å steppe inn, gå tur osv, om det er eksamenstid.

Nyter å være student med barn, mann i jobb og lang sommer med jenta vår.Vi trives med det, og jeg vet at jeg er et godt forbilde for jenta vår-nå tre år, fordi hun ser at mamma er glad i å lære, og at skole er noe fint.Hun fikk som enda et bonus, plass i studentbarnehagen.Fantastisk barnehage med godt utdannede pedagoger.

Håper jeg kan være til inspirasjon!Lykke til, hopp i det!ps, negative sider: vel, vi er ikke de rikeste i byen, men vi har absolutt nok penger.Vi velger uansett å tro at barnet vårt er lykkelig selv om hun ikke bor i et hus til 2,5 mill enda, og har klær til tusen kr plagget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...