liberobleier Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 har en sønn på to mnd og fullammer. Den siste uka har melkeproduksjonen gått kraftig ned. Holder på å miste melken helt i den ene puppen og veldig mye ned i den andre. Vil jo gjerne amme i noen mnd til og lurer på om det er noen som vet om det er noen piller som hjelper på produksjonen? Jeg pumper meg flere ganger om dagen i håp om at det skal øke av seg selv, men det er svært lite å få pumpet ut
Puselure Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Du skriver ikke noe om du nattammer enda.... Hvis du ikke gjør det så kan det påvirke mengden melk. Merker du at gutten ikke blir mett? Må du amme hyppigere enn ca 3 timer imellom hver gang? Jeg ville prøvd å tatt en formiddag i sengen, bare slappet av, ammet og samsovet. Tror det vil ordne seg, men bare hold ut. Legg han til ofte, så tror jeg det kommer av seg selv. Hvis du stresser vil det påvirke melkeproduksjonen negativt. Lykke til:)
2 hjertegull :) Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg signerer ved dette innlegget, men vil også legge til at det er noen som har snakket om en nesespray som skal hjelpe utdrivningen.. Vil også bare nevne at jeg ammet hver andre time uten at jeg hadde lite melk.. Når du pumper, stimulerer du utdrivningen før du begynner? Det er viktig ettersom pumpa ikke stimulerer slik som babyen.. Gni brystvorten mellom to rene fingre til det pipler ut litt melk, eller til du kjenner utdrivningen.. Avent har noen melkeoppsamlere som er geniale Produksjonen er høyest når du sover, for da slapper du skikkelig av.. Det er ingenting som hjelper mer enn å sove å legge babyen til ofte ofte ofte.. Masse lykke til..
møa Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har akurat hatt det samme problemet. Gikk fra kjempepupper til slappe tomme skinnfiller på to dager. Prøvde masse som ikke funket. MEN... alkoholfri øl gjorde susen!! Drakk 22-3 flasker de første dagene, og nå holder jeg vedlike med en hver kveld. Funket kjempebra for meg. Lykke til.
liberobleier Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2008 ja, jeg nattammer ca to ganger pr natt og vi ligger som regel til 11 på formiddagen og han får ofte pupp. Er så redd for at jeg kommer til å miste melken helt. men jeg stresser ikke. Men tusen takk for alle svar
Zabbi Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 for meg hjalp det med en behandling med akupunktur. stikk i lilllfingerne like ved neglebåndene. ikke godt, men hjalp masse...
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/6734624 Har også prøvd akupunktur og det hjalp, men lurer på om jeg rett og slett slapp litt stress den perioden, så må tilføye; slapp av! Hvis du stresser og tenker mye på at du "mister" melken så kan det påvirke, så drikk ammete og masse væske, amm ofte (hver 2. time) så gir du signal om at puppen må lage mer melk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå