Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Gutten min er 13 dager og har enda ikke vært på helsestasjon å veid han.Han får mme så jeg vet at han får i seg mat.Bør jeg dra å veie han alikevel?.Er det bare på åpen helsestasjon at man kan stikke innom å veie eller kan man bare stikke innom når det passer?
Ranveig R Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Hos oss kan ein stikke innom og vege når som helst (er berre åpent to dagar i veka), men på helsestasjonar der dei har "åpen dag" antar eg at det kanskje er greiast å bruke den dagen? Men viss det er noko du er usikker på så kan du ringe og få ein time til prat og sånn. Vi fekk beskjed på klinikken at vi måtte vege jenta vår nokre dagar etter vi kom heim, fordi ho hadde gulsott og sovna før ho hadde fått i seg noko særleg med mat. Har ikkje helsesøster vore på heimebesøk hos dåke? Med begge våre ungar kom helsesøster på besøk då babyen var ca 14 dagar gamal. Då hadde ho med seg vekt så vi fekk sjekka at dei hadde lagt på seg. Ein "må" ikkje veie, men det kan jo vere kjekt å følge litt med. Viss det ikkje er heimebesøk der du bur, ville eg tatt ein tur på helsestasjonen )
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jo helsesøster har vært på hjemmebesøk men hadde ikke med vekt.
Ophelia & Jr. Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Hos oss er det bare å stikke innom å veie hvilken som helst dag. Trenger ikke være åpen dag for å komme innom og veie.
trebarnsmamma84 Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Rart at ho ikkje hadde med vekta...da har ho alltid her...men du kan ringe å høyre om du kan komme inn ein dag....ellers veg dei ved 6 veker,så 3 mnd,så ein gang i mnd fram til 1 år...sånn er det her i allefall
lille sprelle Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 du kan veie så ofte du vil, men det er ikke nødvendig så lenge ungen vokser og trives. Jeg veide ukentlig frem til 5 mnd pga prematur og dysmatur, men da hadde hun blitt så stor at vi kunne begynne med hver mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå