Gå til innhold

Ville du ha brukt melk som gikk ut den 14. i lasagne...?

Anbefalte innlegg

Vanligvis vil jeg IKKE det, er egentlig hysterisk på ting som har gått ut på dato. Å særlig melk. Tenkte å lage lasagne til sambo kom hjem, så hadde vi ikke igjen noe melk, bare en på utgått dato. Sambo kjøper med ny melk men hadde vært gådt å fått maten ferdig til han kommer. Vi er sultne!=)

Snuppa sover så får ikke dratt på butikken.

Det er ingen klumper i den. Lukter heller ikke surt, men æsj.. Det er 8 dager da. Nei jeg tror ikke jeg vil bruke den. Svigermor VET jeg hadde kommet til å brukt den.

Fortsetter under...

Annonse

Er ikke noe problem akkurat da. Men jeg er sulten!=) hehe...

Jeg bruker ikke melken nei, sambo ble sjokkert over meg at jeg vurderte å bruke den. Er vanligvis hystrisk på dette med dato på matvarer.

Jada, alt er klart. Har laget salaten, stekt kjøttdeig å hele pakka! Venter bare på melka!;-)

Ikke noe problem så lenge kartongen er uåpna!!

Du merker jo fort om den er sur av lukten å dömme...:-)

Igår stekte jeg vafler her...brukte flöte som hadde gått den 15....like god!! Og vaflene ble nydelige!!

Ja, det lukter ingen verdens ting av den. Så jeg er sikkert på at det hadde gått bra, er bare 3 dl jeg trenger.

Jeg jobber dessuten på tine så jeg vet at den datoen er satt med gooood margin.

Men er litt ekkelt å tenke på så jeg bruker den ikke.

Annonse

Jeg bruker jo ikke produkter som er dårlige! Men en uåpna flötedunk som har stått i kjöleskap er det som regel ingen fare med...

Som det står over her...datoen har meget god margin!

Mye hysteri rundt dette med datoer....dette gjör jo at vi kaster så unödig mye mat...

Wow, Mom 2 two tror du virkelig du hadde smakt forskjell på f.eks vaflene du ble servert om melka var utgått med 4 dager ?(uåpnet og lagret kaldt)

Så lenge melken er frisk og fin på lukt og smak så bruker jeg den. Det er en best før dato, ikke en Må drikkes før ellers dør du dato :P

Er bare å ta en liten smak da.. Om den smaker bra så er det bare å bruke den.

Er igrunn hysterisk for sånn jeg også, men så lenge melken har stått uåpnet og i kjøleskapet hele tiden, så holder den mye lengre enn det står på..

De har jo litt å gå på med datoen om du skjønner...

Du merker fort om den er sur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...