Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Disse ser like ut for meg som er helt fersk. Kan dere hjelpe meg i vognjungelen, jenter?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 For meg sto valget nettopp mellom OTH og TFK, riktignok til en 2-åring. Valget fallt på TFK. TFK har større og lunere bag hvis vogna er til nyfødt. TFK har større sportsdel og god plass til stor pose til vinterbruk. Mange sier at OTH er bedre å trille, men jeg er veldig fornøyd med å trille TFKen, mye bedre enn Bugaboo f.eks. OTH er lettere, dette fordi den rett og slett er mindre. TFK har justerbart fotbrett, veldig greit når de etterhvert skal sove i bhg. TFK har integrert myggnett i kalesjen. TFK følger det med "bumperbar". TFK tar mindre plass enn OTH i bilen. TFK har håndbrems. Hvis du vil ha best trillekomfort for barnet, gå for TFK. Best trillkomfort for den som triller, velg OTH. EW har jeg aldri vært bort så kan derfor ikke uttale meg. Men ingen av disse vognene passer fra 6 mndr. og frem til 18 mndr. synes jeg da ungen kun kan sitte fremovervendt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ikke i tvil her. Er bare så super fornøyd med min Easywalker og det er mine venninner også. Tfk er en tung vogn. Vekten betyr enormt mye på trillegleden. ... Jeg ville gått for oth eller ew. De er veldig like, men for meg kom Ew mye bedre ut. EW har stor bag, veldig stilig design og kule farger. Oth har liten bag og ikke full liggestilling. EW har full liggestilling og bedre regulering for ryggen med glidelås. Oth har kun en reim, kan ikke være så godt for barnet å ligge på.. Ew har god sittekomfort for ungen, med god plass til vinterpose. Enklere å legge sammen enn tfk. Ew er også bedre på pris:) Lykke til med valget. Kjøp Ew. Det iallefall en fantastisk vogn!
mathias05+emma08+10 Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har bagen til Ew nå. Den er kjempegod. Tykk madrass og stor og god. Knøttet sover ute i den og elsker den. Vi går daglige trilleturer og er utrolig fornøyde. Ville ikke klart meg uten en god trehjuling. Vi vurderte også tfk og oth Oth har alt for liten bag. Tfk er for tung. Ellers er vognene ganske like. Ew har også adapter til MC og besafe. Det er kjekt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Hei du fersk. Skjønner at vognene virker like. Det er de jo også. Men det er noen viktige forskjeller som gjør at jeg synes Easywalker er best. Jeg har venninner med alle modellene.Og kan fortelle deg forskjellene. Easywalker er en lett vogn. Det er også oth. Men tfk er tung. Vekten har mye å si når man skal mye inn og ut av bil. Men betyr også enoooormt når man er ute å triller:) Tfk er også vanskeligere å legge sammen, så vi utelukket fort den. Ew og oth er veldig like. Men vi fikk anbefalt ew. Den er testet og sikkerhetsgodkjent og virker mer stabil. Ew har stor og romslig bag. Oth har mindre bag. Sittedelen og reguleringen av denne er også bedre på ew. Oth har kun en snor, men ew har glidelåser. Mye bedre for barnet. Ew har full liggestilling. Virker som barna ligger mer opp med bena i liggestillingen på oth. ++ ew er også bedre på pris. Vognen har inkl frontbøyle og regntrekk:) Tror nok både oth og ew er gode å trille og det er jo det viktigste. Lykke til!
Milla og rasmus Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Vi er superfornøyde med vår easywalker. Endlig funnet min drømmevogn:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har bare erfaring med OTH (Mountain Buggy) og TFK. Hadde først TFK, byttet til Bugaboo og har nå OTH. Den jeg likte desidert dårligst er TFK. Det posistive med den er at den er liten sammenlagt, har stor bag (smal bag men lang), er tett i skyggen (verken EW eller OTH hadde like tett bag i åpningen), skivebremser. Men til gjengjeld er den som de andre sier her tung, vanskelig og legge sammen, for mye fjæring for min del i bakakslingen, lang fra håndtak til forhjul og trenger større plass for å svinge enn de to andre i feks butikker og smale steder. Om du har et barn som skal flytte over i sportsdelen etter ca 6 mnd og er av "vanlig" vekst, vil hele vognen være veldig stor. I tillegg er den den minst pene av de du nevner. Jeg synes den er mere en guttvogn enn en jentevogn med alle glidelåsene og og refleksene, selv i rosa.... Bugabooen som veldig mange disser har jeg vært strålende fornøyd med. Den svinger på en fem-øring, stor bag, lett å trille, lett å legge sammen. Regner ikke med du er interessert i utgangspunktet siden du ikke nevner den, men den er verdt å ta en titt på. Greit at den kan snus i sittedelen og at alt du trenger til vognen kommer i sammen i pakken, trekk, myggnetting, bumperbar og pumpe. Kommer selvsagt ann på hvor du bor og om du skal mye ut i skog og mark. Den er en byvogn men funker helt greit på vanlig grusveier også. Du kan kjøpe vinterhjul som ikke vinger til å ha foran og da er den som en vanlig 4-hjuling. OTH er mye lettere å trille enn TFK, er penere å se på. At barna ligger skrått i beina er det som er riktig. Prøv på deg selv og se hva du finner mest behagelig. I tillegg stopper det barnet fra å gli så mye. Når ryggen skal senkes i disse nevnte vogner, er det det beste å ha skråning på setet. Det er da heller ikke like viktig at fotbrettet ikke kan reguleres opp og ned da avlastningen på hoftene ikke er like trengende som vogner med rett sete når barnet sitter (f eks type emaljunga, simo, brio voger) Jeg hadde bag på TFK'n min og har trillet OTH med bag. TFK var ikke på langt nær så støding som OTH var. Detsom det er disse tre vognene du står mellom EW TFK OTH, hadde jeg tatt enten OTH eller EW. Men om du tror barnet blir stort og kommer til å ligge lenge i bag (kommer veldig ann på når det blir født i forhold til behov av stor bag) bør du ta en TFK ene og alene p g a bagen. TFK er best på det. Men det er kun 6 mnd. De neste tre årene er begge de andre bedre Oi dette ble langt og rotete men håper du klarer sile ut infoen
Bægge dætern Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 jeg ville ikke valgt noen av disse som bagvogn fordi jeg mener fjæringen er for dårlig når tyngdepunktet flyttes frem og man mister svikten som sportssetet gir. Jeg har selv erfart forskjellen på å ha babyen i tfk hardbag og mykbag, og den er ganske stor når det kommer til risting og vibrering for en liten kropp. Når barnet ligger i bag ville jeg foretrukket en trad vogn der de fire hjørnene beveger seg uavhengig av hjulene. Å si at bugaboo med vinterhjul blir som en vanlig firhjuling er ikke riktig fordi bugaboo har stålfjærer som demping, og ikke samme "hengende" system som eksempelvis brio,simo, emmaljunga. Om du triller i by eller på grusvei har du like stort behov for behagelig demping - tenk på alle fortauskanter, avløp og trikkeskinner du passerer i byen! Som sportsvogn blir det noe helt annet, det er jo det de i utgangspunktet er laget som : ) hilsen ei som har både tfk og emmaljunga
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Har du hatt en bugaboo? Ikke kjørt noen andre sin eller trillet den i butikken men hatt en selv?
Bægge dætern Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 nei, jeg har ikke eid en bugaboo. men det trenger jeg vel heller ikke for å kunne si at den ikke har det samme systemet som brio, simo, og emmaljunga når det gjelder demping................eller?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Sant nok, men å dra inn argumentet med at den er så annerledes og MYE dårligere på kjøreegenskaper blir litt sort hvitt for meg. De som velger en emaljunga, simo, brio er i utgangspunktet ikke ute etter en lett vogn å trille, noe som jeg antar HI er siden hun nevner tre spesifikke vogner. Da blir det nærmeste en bugaboo om hun vil ha fire hjul og lett å trille. Og med vinterhjulene blir den faktisk helt annerledes.De andre vognene blir en helt annen (eldre) type derfor har de selvsagt også et annet dempesystem. Det må du da være enig i. Jeg er enig med deg at det er forskjell på å kjøre en vogn med tre og fire hjul og at det kan være hvert til sitt bruk. Også da blir det bugabooen som kommer midt i mellom. Nå finnes det riktignok en mengde andre vogner også med to svingbare hjul foran, men de er så tunge og brede at man likeså godt kan ha en av de du nevner. Mitt barn lå bedre i bugabooen en TFK. Det samme gjelder en venninne av meg som hadde simo til den første og har nå bugaboo til andre mann. Hilsen meg som faktisk har hatt både TFK og bugaboo, to vogner som er veldig forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Helt klart OTH, bruker jo vognen mest som sportsvogn så d er jo viktigst! Syns de reimene er helt greie å stille seteryggen me og jenta mi satt mye bedre i OTH enn EW. Syns d var tungvint å stille seteryggen på EW me de glidelåsen når barnet satt i vognen, og d bør man kunne gjøre syns jeg! Utseendemessig syns jeg og OTH er finest, syns EW og TFK ser for store ut...(tfk som et telt og EW for "åpen") "Men smaken er som baken"... ;o) ) Lykke til uansett:o)
Bægge dætern Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 uff da, dårlig dag? "drar inn argumentet med at den er så annerledes og MYE dårligere på kjøreegenskaper....." nå er du veldig offensiv syns jeg : ) jeg mener ikke noe mer enn det jeg skrev, at bugaboo med vinterhjul ikke er som en vanlig firhjuling.............
LilleBanan blir storebror Skrevet 23. oktober 2008 #15 Skrevet 23. oktober 2008 OTH (mountain buggy) Knall god å trille, desidert finest å se på og min lille gutt sitter som en drøm oppi der! De to andre har jeg ingen erfaring med. Det eneste jeg savner er vindtrekk...men det er det jo ikke på noen av de andre vognene du nevner heller.... Det digre regnteltet er litt kjipt å dra på hvis det bare blåser...men sånn er det på TFK også ettersom jeg skjønner. EW aner jeg ikke:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #16 Skrevet 23. oktober 2008 Aldeles ikke dårlig dag men synes du blir litt drøy ved å late som om du ikke skjønner at KJØREEGENSKAPENE på vanlig underlag ang hjulene blir som å trille en vogn med fire hjul. Det du dro inn med at det ikke var som f eks en emaljunga i fjæringen var heller ikke det jeg mente. Fire hjul er fire hjul i kjøreegenskapenat vognen er mere stabil, lettere å trille fremover og på ujevnt eller skrått underlag, tyngre å svinge og man svinger på bakhjulene. Og igjen må jeg jo si at det kommer veldig ann på man bor og at både jeg og flere venninner av meg har hatt både den og andre vogner og har dermed trillet vognen i motsetning til deg. Er ikke mere enn det. Folk har forskjellig behov sånn er det bare. Jeg hadde aldri kjøpt meg en tung, "gammel" type vogn bare fordi de nye typene ikke skal være bra nok. Jeg kan forstå at folk velger det, men selv ville jeg tatt meg tid å faktisk se på de nye også. Det er jo en grunn til at det kommer nye vogner......... Av utseende liker jeg ikke Stokke. Ser ut som en blanding av en kontorstol og en handlevogn men jeg kan forstå at den er god for et barn som sitter i sportsdelen, høy og oversiktelig for barnet. De som velger den er foreldre som vet at de ikke skal i skogen med vognen. Man kan desverre ikke få alt i en vogn i dag,selv om det er det fabrikantene ønsker å få oss til å tro, og behovet forandrer seg fortere enn man aner og siden tilbudet er så stort, er det også vanskeligere å velge. Det eneste man ikke bør gjøre er å fraskrive seg helt visse typer og modeller bare fordi "det er in å ikke like de/være enten helt for eller helt i mot". Når jeg tenker meg om skulle jeg kanskje valgt meg en teuronina spirit s3 fra begynnelsen av. Bortsett fra at den er litt tung og tar litt plass, hadde nok det vært en vogn jeg kunne hatt fra start til barnet var tre fire. Men siden jeg ikke har personlige erfaringer med den, har bare likt den i ettertid når jeg ser mitt behov og hvordan det har vært, kan jeg heller ikke uttale meg på noe vis som høres ut som om jeg har noen erfaringer med den, positive eller negative og ønsker ikke påvirke noen med det. Beklager at dette ble veldig langt svar til hun over her, men jeg føler det blir feil av henne å utsette noe så viktig på en vogn hun ikke har prøvd eller kjenner til, da det er åpenlyst at en bugaboo og en emaljunga er to vidt forskjellige vogner med forskjellige egenskaper.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #17 Skrevet 23. oktober 2008 Innlegget var ment til "begge deler.."
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #19 Skrevet 23. oktober 2008 synes bugabooere kan være veldig nærtagende til tider..... Bugabooen er jo en enten eller vogn hos de fleste. Enten liker man den eller ikke. Jeg personlig synes den er drit stygg og mener bugaen ikke duger til annet enn sentertriling, skikkelig jålevogn. Trenger faktisk ikke å ha eid en for å trekke den konklusjonen. Men det er nå min mening. Stakkars HI som prøver få finne ut av noe helt annet her. Har OTH og er super duper fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #20 Skrevet 23. oktober 2008 Javel, det er jeg som har "buggisen"Handler ikke om å være nærtagen. Det handler om at altfor mange har meninger uten å ha prøvd det først. Er jo en grunn til at det er så mange som har vognen.... Da jeg ventet første, hørte jeg altfor mye på andre. Like bugabooen men kjøpte en TFK. Var skikkelig misfornøyd. Byttet til bugaboo UTEN å disse andre vogner enn de jeg faktisk hadde satt meg inn i da jeg måtte bytte. Til din orientering har jeg nå en OTH men nå er barnet mitt snart 1,5 år og behovet har endret seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå