jentahans Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Tanten min har nettopp oppdaget lymfekreft i en lymfe under armen... vi håper og tror det ikke har spredd seg men er det noen som har erfaring med dette?? Hva er prosentene for at det skal gå helt bra?
Blåmandag¤ Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Faren til samboeren min har dette. Han blir visst aldri helt frisk, men han fikk en intensivkur for ca 2 år siden på Radiumhospitalet. Det tok knekken på de mest agressive cellene, og etter det har alt vært mye bedre. Han kan ikke jobbe noe særlig mer, men noe kan han. Har ikke peiling på prosenter og sånt, men det går i alle fall veldig bra med ham. Han må innom sykehuset og sjekke regelmessig, og det kommer til å vedvare resten av livet.
^*^Ma85^*^ Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 jeg har verken erfaring eller noen kunnskap om prosentene. men min tante hadde lymfekreft på akkurat samme stedet for 7 år siden!!! jeg fikk aldri inntrykk av at det kunne være dødelig på noen måte, men fikk inntrykk av at sjangsen for spredning var liten. hun ble helt frisk etter strålebehandlig og cellegift, er til gjevnlig kontroll og klarer seg kjempefint ikke tegn til tilbakefall
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Hvis det ikke har spredd seg er vel sjansene gode? Hvis det har spredd seg kommer det an på hvor langt i prosessen det har kommet - hvorvidt det kan kureres eller ikke. Mer vet jeg ikke...dessverre. Får håpe det ikke har gått for langt med tanten din, og at hun kan behandles og bli frisk!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Mannen min har lymfekreft, fikk diagnose i sommer og er under behandling. Det fins ufattelig mange former for lymfekreft, noen mer aggerssive enn andre. Men stort sett er det en type kreft som lar seg behandle med cellegift og strålig - så om jeg skal foreta en kvalifisert gjetning vil jeg tro at tanten din vil bli frisk. Ønsker både deg og henne lykke til, det er forferdelig når en av dine nærmeste blir syke.
jente30L Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 anbefaller deg å lese om det,gå inn på www.kreft.no
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Kommer an på hvilken type det er. Ved Hodgkins lymfom blir opp til 90% helbredet. Ved Non-Hodgkins lymfom blir ca 50% helbredet. Finnes mange forskjellige undergrupper av NHL der noen har bedre prognose enn andre. Får håpe at det er begrenset sykdom, da er sjansene ganske gode. Tross alt, når man først skulle være så uheldig å få kreft, så er ikke lymfekreft den verste kreftformen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå