Gå til innhold

forstervann og ks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vel, det blir for meg enda en ting å tenke på.... klarer ikke tanken på å ligge der og vite hva de driver med, høre hva de gjør, kjenne de presse på magen, og diverse alt mulig annet. panikk, motbydelig, ekkelt, fysj!

ser på andre innlegg at jeg ikke er den eneste som ikke liker tanken på dette...

Jeg har hatt 3 ks og har faktisk aldri hørt noe av dette suget. Jeg vet at de suger ut fostervannet når de åpner magen, men jeg har aldri tenkt på det mens jeg har ligget der..

Du får så mye "likegladserum" at du bryr deg ikke om hva de gjør med deg.. Forhåpentligvis da..

=)

Annonse

Når kirurgen kommer helt inn til livmoren, kommer fostervannet i strie strømmer ut, det samles opp i det dekket du har limt fast på magen. Det er plastikk som er limt fast over hele magen, med en slags "badering" rundt, slik at vannet samles oppi der. På et keisersnitt jeg var med på, bare plasket fostervannet rett i gulvet, pga at det var så mye.

Ingen har tid til å stå der å suge ut alt fostervannet, fra snittet settes i magen til ungen er ute går det alt fra 1,5 min til 5 min. Om operasjonssykepleier suger litt, er mulig, men det er ikke noe stor greie i såfall. Dessuten blir livmoren tørket ren innvendig, og klemt sammen før den blir sydd sammen. Så, der er ikke noe igjen inni den etterpå. Så vi slipper iallefall aren for å måtte igjennom en utskrapning! :-)

Hmm.. Dette er jo meget mulig.. Har aldri tenkt på dette egentlig, annet enn at jeg hørte et eller annet under eller etter et av mine ks om å suge ut fostervannet. Har jo som sagt aldri hørt dette suget, så jaggu om jeg vet hvordan de gjør det! Men borte blir det iallefall!!

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...