Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært til slik 1.gangs utredning?

hva skjer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med 1. gangs utredning?

Jeg (vi) er ferdig utredet. Var først hos fastlegen og forklarte situasjonen, og ba om at det ble gjort noen undersøkelser. Hun ga meg rekvisisjon til blodprøver som tas 7-9 dager etter eggløsningen samt en henvisning videre til spesialist i gynekologi. Blodprøvene var normale.

Hos gyn hadde jeg innvendig ultralyd, det hele gikk veldig kjapt og han fant ikke nok unormalt. Han sa faktisk da jeg gikk: Det er i hvert fall ikke deg det er noe i veien med!!

Etter dette har jeg også hatt laparoskopi, kikkhullsoperasjon hvor de ser fysisk på alle organene innvendig. Eggledere, eggstokker, livmor, bukhule, tarmer osv. De ser at alt anatomisk er bra og om man har endometriose og/eller om eggelederene er åpne. Hos meg fant de noen få små minimale flekker med endometriose (se www.endometriose.no hvis du ikke vet hva dette er). Det sa dette var så lite og plassert langt ned i bukhulen, så det ikke kunne innvirke på fertilitet, men jeg er ikke helt sikker på det. Har også hørt det motsatte.

Ellers skal jo mannen ta sædprøver - jo før, jo heller. Ofte er det jo han som er feilen. Mannen min tok først en nedsatt prøve og deretter en normal. Så vi vet ikke helt hva som er årsaken egentlig.

Skrevet

Tusen takk for svar.

da får jeg bare vente på innkalinga fra Ullevåll.

vet kanskje toget har gått,,men jeg er født opptimist så

gir ikke opp håpet enda:O))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...