jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Har ei på 2, 4 og ei på 2 mnd. Nå lurer jeg på om jeg etter hvert skal holde den største hjemme og ta kontantstøtten. Er det flere som har 2 åringer hjemme og hvordan går det? Blir jo litt liten oppmerksomhet på henne når jeg skal amme og ta meg av den minste hele dagen også...
alvefrøken Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er hjemmeværende med min datter på 2.5 år, og får snart en til. Vi kommer til å fortsette i åpen barnehage, og selvfølgelig blir det jo mindre tid til den største. Har et par venninner som også har vært hjemme med to barn, og det har gått veldig bra. I dag er det altfor mye fokus på at "barn må i barnehage", men jeg er pedagog, dog - er jeg slett ikke enig i det. Jeg tror barn har godt av å ha rolige dager uten stress hjemme med mor eller far i starten av livet....men selvfølgelig må en prøve å legge til rette for å treffe andre barn. Barn på to tre år er ikke så store trossalt.
mai mammaen til to Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 syns det kommer an på hvordadn barnet ditt er jeg..... min jente på ca 2.5 år er i barnehagen selv om jeg er hjemme. jeg merker det er godt med de 4-5 timene hun er der.. da får jeg gått lang tur, gjort små ting som trengs osv... så har hun fått tilfredstilt et behov for å leke med andre. men så skal det sies at hun har mye fri og blir levert seint og hentet tidlig hver dag.. så hun nyter godt av denne permisjonen hun og.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Komer vel ann på hvorvidt du har mulighet til å introdusere 2åringen for andre barn innimellom. Om dere bor veldig isolert, og 2 åringen blir kun gående hjemme sammen med deg og baby, så bør hun ha noen dager i bhg, kanskje 2-3 dg pr uke. Men dersom du har mulighet til å la henne treffe andre barn, og lære henne sosialisering, og samvær med andre på gjevn basis,, så trneger du ikke ha henne i bhg, ikke på fult iallefall. Men det vi erfaere her i bygda er at ALLE ungene er i bhg. Dersom jeg ikke skulle ha min i bhg ville hun ikke treffe andre unger, for når de andre kommer hjem i 16-17 tiden kommer ikke de barna ut, de er slitne og vil være hjemme med mor og far. -Pluss at jeg ser fordelen med at hun ikke stiller på startstreken første skoledag som den eneste ungen som ikke kjenner de andre ungene i bygda....alle de andre kjenner hverandre fra mange år i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå