En til! Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Gutten vår er 10 mnd, har hostet litt de siste dagene, og vært litt snørrete. Altså typisk forkjølelse. Hadde ikke feber i morges, men har nå 38.1. Grei allmenntilstand (kanskje litt slappere og litt mer grinete enn normalt, men spiser og drikker godt, kvikk og farter frem og tilbake som normalt). Leser på nettet at man ikke trenger å gi Paracet før ved 39 C, men legevakten sa en gang tidligere at så lenge de har feber og nedsatt allm.tilstand bør man vurdere Paracet. Er usikker. Hva sier dere??
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Det er jo veldig individuelt hva man gjør, men slik som du beskriver det tror jeg ikke at jeg ville gitt noe paracet enda. Jeg gir paracet om hun tydelig plages (har vondt), eller om feberen blir høyere enn 39. Vi har nettopp vært igjennom en periode hvor gullungen har hatt ørebetennelse. Da var det ingen tvil, hun hadde tydelig vondt, og i tillegg feber, så da ble det paracet slik at hun ihvertfall fikk mulighet til å sove litt mellom de værste smertene. Men, det trenger ikke å bli så ille før jeg gir paracet. Det som er viktigst for meg er om hun tydelig plages eller ikke.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 La kroppen arbeide litt først før du gir paracet. han hørtes ikke ut til og være så veldig dårlig akkurat nå.... Men dersom feberen stiger og allmen tilstanden blir verre,burde du gi en paracet,
Snøfnugg75 Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Nei, eg hadde ikkje gitt paracet ved dette. 38.1 treng ikkje vere feber ein gang, dersom det er målt i munnen.
Grateful mom Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Kroppen dreper selv alle bakterier ved 39,6 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå