Gå til innhold

Fler som hadde Carpal Tunnel Syndrom under graviditeten og ikke fått tilbake føligheten enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyre ringfinger er fortsatt doven hos meg... Er det fler? 3 mnd siden fødsel nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det DET jeg har hatt! Jeg hadde nemlig nesten ingen følelse i venstre tommel til ca 6 uker etter at jeg fødte. Den var bare doven, prikkete og med en "ekkel" følelse.. Men, har som sagt fått tilbake følelsen nå da. Visste ikke at det hadde noe navn.. men takk for opplysningen :)

Skrevet

Det var så vondt til meg den siste tiden av graviditeten at det var ofte jeg våknet om natten og skrek av smerte. Hendene var sååååå vonde. Jeg surret håndleddene med støttebandasje og prøvde å finne ut i hvilken posisjon nervene kom minst i klem i. Men det var ikke greit. Nå er det heldigvis bare en finger igjen. Ellers er alt som det skal. Og den er bare doven nå, ikke vond.

Skrevet

Jeg hadde det også, men ca 3 mnd etter fødsel var det helt borte! Siste ukene før fødsel var helt forferdelige! Nesten så jeg måtte sykemelde meg pga det! Slapp heldigvis det da..

Skrevet

Jeg hadde rester av dette helt til 6 mnd etter fødsel...

Skrevet

Jeg hadde det også og smertene var helt forferdelig på slutten. Men 5-6 uker etter fødselen hadde jeg ingen symptomer igjen. Synes 3 mndr hørtes mye ut. Håper du blir bra snart for det er jo skikkelig irriterende!

Skrevet

Jeg fødte for snart en måned siden, og fingertuppene på venstre hånd er fremdeles numne. Heldigvis blir jeg gradvis bedre, så jeg håper det ikke varer i tre måneder for meg.

Legen min sa at det var slik fordi jeg hadde så mye vann i kroppen. Hadde alle i denne tråden mye vann?

Skrevet

Jenta vår blir 1 år om 14 dager, og jeg har enda "rester" igjen. Det varierer litt, men har enda en nummen følese, og småprikking i hendene. Nå var det SINNSYKT vondt mens jeg gikk gravid da, våknet på natten med hender som verket som besatt, samtidig med at all bevegelse var borte. Slet mye med det. Jeg var lenge livredd for å miste jentungen når jeg løftet henne og sånt pga liten førlighet i hendene.

Skrevet

Jeg hadde ikke mye vann i kroppen under graviditeten...

Skrevet

Huff, ja!!!! Jeg var ganske ille rammet i svangerskapet, og hadde virkelig sett frem til å få tilbake følelsen i hendene etterpå, men det skulle ta 6 mnd etter fødselen, før jeg ble helt bra =/ Gikk til kiropraktor, og hun strakk, og knekket i fingre/håndledd/albu/skuldre, og det ble etterhvert bedre. Gikk lenge med dovne fingre =(

Kunne nesten ikke stelle minsta i satrten, da jeg ikke klarte å kjenne fingrene hennes, om de "fulgte" med i ermene på trøya liksom, og jeg var livredd for å miste henne....

Men det vil slippe etter hvert. Noen har væske i kroppen lenge etter fødselen, og derfor sitter det lenger i for noen.

Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde mye vann. Men fikk CTS før jeg "este" ut. Hadde det vel en 4-5mnd tid.

Jeg har forstått at både hormoner OG vann kan gjøre det at nervene komer i klem. Ikke spør meg hvorfor, aner ikke... Men det er en tendes at noen kvinner får det i forbindelse med overgangalderen. Dette pga hormoner, som er samme grunnen til at noen får det under graviditeten.

CTS forsvinner på de fleste, men noen må operere vekk "lokket" på nervetunnellen slik at nervene ikke kommer i klem.

Skrevet

Jeg hadde også dette. Nå, 7.5mnd etter fødsel hender det fortsatt at jeg har vondt i hendene om morgenen, men det kommer seg utover formiddagen.

Jeg synes hendene mine har blitt svakere, flere som merker noe sånt?

Skrevet

Jeg fikk det, men ikke særlig alvorlig. Når det overflødige vannet i kroppen forsvant ble jeg bra igjen. Men jeg hadde veldig hjelp av akupunktur undervegs! Men er du ikke bra ennå så hadde jeg gått til lege. Det kan opereres veldig enkelt, og i lokalbedøvelse (hvis du vil.)

Skrevet

Hadde litt vann, men langtfra mye i forhold til andre jeg har sett =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...