Gå til innhold

Protein i urinen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Protein i urinen er ikke tegn på svangerskapsdiabetes, men det er riktig at de som har diabetes har større risiko for å få protein i urinen. Jeg ville ikke bekymret meg over protein i urinen såpass tidlig. Dersom det er kombinert med høyt blodtrykk, er det tegn på svangerskapsforgiftning, men dette er sjelden før etter uke 20.

Sannsynligvis er det kun forurensning da man har økt utflod når man er gravid. Det kan også være protein i urinen ved UVI, men da er det også leukocytter og evt nitritt i urinen.

Pass på å ta en skikkelig ren midtstrømsprøve neste gang, så ser man om det kun var forurensning.

Annonse

Har også protein i urinen. men blodtrykk er normalt. Og nivået er såpass lavt. Min lege sa at mange har dette gjennom hele sv.sakpet uten at det er noe farlig. får du plutselig hevelser og høyt blodtrykk og protein på over +3 er da de blir bekymret for svangerskapsforgiftning.

Takk for svar, i mitt forrige svangerskap fikk jeg svangerskapsforgiftning 2 uker før termin, ikke noe tull med urin eller blodtrykk før det... Men nå da som jeg har 1+ på urin blir jeg så bekymret, men hjelper å høre på hva dere sier( HAR EN TENDENS TIL Å BEKYMRE MEG FOR ALT OG ALLE)

KLEM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...