Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg SLITER med å amme offentlig

Tulla stresser med puppen

Føler meg feit, og vil bevisst slanke meg

Mister MASSE hår pga ammingen

Generelt synes jeg det ikke er noe å amme

Osv osv...

Jenta mi er 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns du skal bestemme det selv jeg og ikke tenke på hva andre syns eller sier, du har jo tross alt amma i 6 mnd hvis jeg forstår deg rett og det er jo kjempe bra:) amma i nesten 2 dager før jeg måtte gi opp, men det var andre grunner til det. gjør det du syns er best, du har vært så flink å gjort det i 6 mnd:)

Skrevet

Spiller det egentlig noen rolle om det er egoistisk eller ikke? Dersom hovedgrunnen til å slutte er at tulla di stresser med puppen gjør du det jo for hennes skyld, dermed er det ikke egoistisk. Dersom du slutter fordi du ikke liker å amme er det jo sånn sett egoistisk (etter definisjonen), men det betyr jo IKKE at det er galt.

Dersom det passer best for dere å slutte, har egentlig ikke noen andre noe med det. Ikke ha dårlig samvittighet, du har faktisk ammet seks måneder på tross av at du ikke liker det.

Må forresten bare få si at håret ville du nok mistet uansett om du ammet eller ikke da. Og man er ikke nødt til å gjøre enten-eller, man kan godt gi flaske når man er i det offentlige rom, og så amme hjemme. Men dersom du ikke liker å amme er jo ikke det heller en god løsning.

Skrevet

Da har jeg fått gode svar :-) Nå får jeg se hva jeg gjør videre.

Skrevet

jeg sluttet å amme eldste da hun var 7mnd for hun foretrakk melkeerstatninga hun fikk av og til på tutkopp (hadde melkeallergi, derfor melkeerstatning ) kunne amme henne, men så ville hun ikke ha noe særlig, men drakk som en helt når jeg laget til melkeerstatning istedet...

Men det var jo ungen og ikke jeg som ikke hadde så lyst da.

Men du har da ammet i 6 mnd, og det er jo veldig flott. Så nei det er ikke egoistisk av deg å slutte. Mor skal ha det bra hun også :) og barnet lir ingen nød med å få mme :) Så det må du ikke tenke du er..

Skrevet

Jeg blir helt dårlig av det der egoistsnakket rundt amming. Gjør det som passer best for dere. Når du har amme et halvt år synes jeg det er kjempebra jeg! Jeg synes heller ikke noe om amming, og har helt siden fødselen gledet meg enormt til ammetida skulle være over.

Jeg sliter også med offentlig amming, og livet mitt er totalt forandret etter at vi begynte med flaske. Før måtte jeg planlegge alt til punkt og prikke for at amminga utenfor hjemmet skulle bli mest mulig diskret -kjempeslitsomt! Da jenta mi var 6mnd ville hun ikke ha pupp lengre når vi var ute blant folk. Det passet meg egentlig supert! I løpet av noen uker var vi nede i kun kvelds-og morgenamming, men jeg kuttet etterhvert det også. Nå er hun ni mnd, er strålende fornøyd med flaska. Jeg synes også det er helt supert å vite hvor mye melk hun får i seg.

(Når det gjelder å miste hår, så vil du vel fortsette å miste alt det du ikke mista da du var gravid uansett?)

Skrevet

Om det er egoistisk eller ei, vil jeg ikke blande meg inn i eller mene noe om. Jeg kjenner verken deg eller situasjonen din godt nok til å vurdere det. Du må selv gjøre det du mener er best for deg og barnet ditt.

Men ville bare si at jeg har gått inn på do jeg, når jeg er ute. Har aldri likt å vise frem puppen, og lillemann slipper taket stadig vekk. Jeg har derfor låst meg inne på do, da spiser småen seg skikkelig mett også. Han er ni mnd forresten.

Uansett hva du velger: Ikke la andre bestemme over deg og din familie!

Skrevet

Jeg slutta å amme småen da han var 3 mnd. Balte så utrolig mye. Han stressa mye med puppen siden han balte med refluxplager. Når jeg ikke amma satt jeg ofte med pumpa for å få nok melk. Til slutt måtte jeg bare se meg slått. Amminga fikk vi rett og slett tikke til, å flaske fungerte mye bedre for oss.

At du har "holdt ut" i 6 mnd må da være kjempe bra.

Jeg er av den oppfatning at man må gjøre det som fungerer best for både mor og barn. Å for oss funker flaske best. Selv om jeg så gjerne skulle ammet fikk vi det rett og slett ikke til.

Skrevet

Jeg gjør det samme som "bergensjente81" går på do el et ammerom. Jeg liker heller ikke å amme. Jeg har en jente på 6 mnd , hun har fått 3 tenner så nå biter hun meg hele tiden så jeg lurte på om jeg skulle redusere ammingen el kanskje slutte..... Du må gjøre det du føler er best for deg og babyen.

Skrevet

nå er det jo ikke amminga i seg selv som er det viktigste,det er vel morsmelka...så du kan jo pumpe,så vet du at barnet får det beste...

her i huset derimot har jeg gitt fullstendig opp,først pga tenner og så fordi han fikk påvist melkeallergi....skjønte liksom aldri hvorfor han gulpet opp ALT han fikk fra puppen og mesteparten av mme....etter at vi har begynt med nutramigen mme og mer grøt gulper han bare det han spiser for mye....

det er overhodet ikke egoistisk å slutte å amme etter 6mnd....jeg syns derimot at det er egoistisk å amme et barn på 8-9 ÅR...det er litt vel drøyt...

gjør det som fungerer best for deg og barnet ditt og ikke bry deg om hva andre mener og syns...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...