Gå til innhold

Hvordan rengjør dere flaskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man ikke skal bruke såpe, med føler ikke de blir ordentlig rene med bare å skylle i vann og så koke..

Jeg har hatt de i oppvask maskinen nå, og skylt de godt, og så et ligge litt i kokende vann, men det blir jo litt styr da... hvordan gjør dere det? Hun er 2,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg har brukt zalo jeg. vasker det først for så å koke de. snuppa er snart 5 mnd og har gjort det sånn hele tiden, helt siden hun ble født.

Skrevet

Jeg tar de i oppvaskmaskinen først, deretter i sterilisator. Mulig det er litt smør på flesk, men men..

Skrevet

Vasker de med varmt vann og zalo og skyller i kaldt vann. Koker ikke. Har ikke gjort det siden han var 2,5 mnd

Skrevet

skyller de i varmt vann..setter de i oppvaskmaskina, og steriliserer de i kokende vann etterpå..glad jeg ammer :)

men vil venne han til flaske, så jeg gir litt av og til..

Skrevet

Hver kveld tar jeg og gubben en halvtimes "kvalitetstid" ved kjøkkenbenken=)

Han vasker flaskene i varmt vann med litt Zalo. Så skyller han de i kaldt vann. Gir de til meg og jeg koker alle deler av flasken som er i kontakt med melken eller tutten i ca 5 min.Det betyr at jeg ikke gidder å koke ringene som holder tuttene fast.

Dette har vi gjort hver dag siden vi kom hem fra sykhuset. Litt kos egentlig. For det er ikke slitsomt og da avslutter vi dagen med å skravle litt, bare vi to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...