Gå til innhold

Hvordan festes panelgardiner?

Anbefalte innlegg

Føler på meg at slikt ikke kan festes på slike gammeldags gardinoppheng??

Bor nemlig i et hus fra 70 tallet og her er det gardinbrett og da slike skinner som gardinene festes til med sånne klyper/hemper.

Kan jeg feste panelgardinene i de klypene min tro?

Skal etter planen pusse opp stua til neste år og da fjerner vi selvfølgelig gardinbrettene, men jeg har så lyst til å friske opp litt nå alikvel...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138954929-hvordan-festes-panelgardiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mer enn 2 skinner innenfor hverandre kan du feste dem i disse, men husk at du da må rette på panelene endel tenker jeg - siden de ikke har noen "avstiver" øverst. Alternativt (hvis du ikke skal drive å trekke for panelene) kan du kjøpe stoppere i gardinbutikken som du kan sette mellom gliderne i skinnene sånn at de blir stående med fast avstand, og da vil panelen bli strammere øverst.

Endelig litt hjelp her :-) Og du svarer alltid så nyttige svar... :-)

MEN... jeg har bare 1 skinne seg jeg da... blir dumt det da? Har stue med panorama vinduer, 7 meter av stua er bare vinduer... (3 store vinduer) per dags dato henger det da 4 gardiner å denne veggen. 1 i hver ende og 1 mellom hvert vindu. Trekker aldri for gardinene....

Du kan jo fortsatt henge paneler der, men da vil du ikke få den dypdeeffekten du får med "skikkelig" oppheng, dvs at du har flere hengende innenfor hverandre. Du kan jo, men siden de da vil henge i samme klypa så ser det jo egentlig bare ut som en bred panel (om du ikke har ulik farge/mønster på). Noe som bare er en smakssak. Vil kanskje se litt spinkelt ut fordelt på så stor bredde? Kan godt være jeg hadde forandret mening om jeg hadde sett det, hehe :oD *vinglepetrine*

synes svaret til yaddaline var bra jeg.

vil du har panelgardiner i to farger (sånn litt forran hverandre for at de skal fylle mer) ????

vil du bare ha en gardin kan du jo gjøre som hun over sier??? feste de i klypene??? er jo ikke noe problem når du ikke trekker de for...

vet ikke om jeg har så bra forslag til hvordan du gjør det om du skal ha doble jeg....

Annonse

Kjipern, for det var nettopp det jeg ville ha. 2 forskjellige liksom. En med helfarge og med med matchende mønster... en litt bak den andre... :-(

Bu hu.... får bare sitter her med 70 talls stua mi jeg, til vi får pusset opp til våren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...