RødRev Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg må bare spørre.. har nemlig lest at man skal unngå å gi steikt mat til babyer. Har aldri forsøkt å koke kjøttdeig før, så bare lurer..dårlig idé eller går det fint?
Zitro Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Det går fint! Men det er mye fett i den da, som kanskje vil skille seg litt så mulig det vil se litt ekkelt ut. Bruk heller karbonadedeig, den er magrere... :-)
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, man kan jo det. Men, det smaker ikke mye godt. Lagde det til sønnen min når han var baby, men han bare spyttet det ut. Smakte på det selv og det smakte bare brusk og æsj...hehe
Grateful mom Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Man får kjøpt kokte kjøttboller, så ja det går an tror ikke det er så dumt, kok det i små boller, også skal det vel moses opp igjen likevel? Men anbefaler karbonadedeig da..
2 hjertegull :) Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg jobbet i ferskvareavdeling før jeg begynte i den jobben jeg hadde da jeg gikk ut i permisjon, og da kokte vi kjøttdeig for å spare tid.. Men vi hadde jo annet utstyr enn i ett vanlig hjem.. Vi kokte det da i kokeposer.. Og jeg synes ikke smaken ble dårlig.. De sier jo også på matprat.no at om du steker kjøttdeigen i panna med for mye kjøtt av gangen, så blir det kokt og ikke stekt.. Jeg har aldri prøvd å koke kjøttdeig hjemme, men jeg tror da det går helt fint
RødRev Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar! Tenkte å bruke kyllingkjøttdeig, den er sunnere og inneholder ikke salt. KUN kjøtt av kylling og kalkun. Så tenkte det var luddig. Jeg prøve jeg.. i værste fall liker han det ikke.
Zabbi Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 faktisk så er karbonadedeig sunnere og magrere enn kylling/kalkun kjøttdeig....en vennine er ernæringsfysiolog å ett eller annet annet... hun viste meg pakkene på inneholdet. sjekk selv
RødRev Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2008 Interresant det..men pga saltinnhold tror jeg ikke jeg kan gi det til babyen min..eller?
2.gangs Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Det finnes jo kjøttdeig uten salt og vann også. Men sikkert lurt å bruke enten kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig.
Gjest mphs Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 karbonadedeig inneholder 5% fett og 1%salt. Kylingkjøttdeig inneholder 8,5% fett og salt(står ikke hvor mye)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå