Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegullet er i dag seks månder, og i dag skal han få grøt for første gang! Sitter nå og pumper melk til grøten! Kjenner jeg er skikkelig spent på hvordan han reagerer på dette, spennende!!

Kjenner jeg er så usikker på hvordan gå fram nå framover - er det noen som har en god link så jeg kan få en "oppskrift" på dette?

Det å "se det an, og gå sakte men sikkert framover - gi litt om gangen" dette er for vagt for meg, vil gjerne ha noe mer konkret:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så spennende :)

Men... Du må jo bare se det ann ;) Ingen vet hvordan din gutt reagerer..

Når du ser at det fungerer med grøt på dagtid, så flytter du det gradvis til kvelden.. Etter det kan du begynne med litt fruktmos for eksempel på dagen.. Åh, det er jo så utrooooolig mange måter å gjøre det på.. :)

Når han spiser opp det kan får, så kan du jo lage litt mer neste gang, og fortsette slik til du er oppe i en hel porsjon..?

Jeg vet ikke helt, vi lager en hel porsjon grøt til Mia morgen og kveld, men det er bare av og til hun spiser opp alt.. Kunne sikkert lagd litt mindre, for det er som regel litt igjen.. Hun er 8 mnd..

Da vi startet med grøt så lagde vi bare litt i en kopp uten å måle å styre så mye.. Det var jo bare litt likevel.. Men nå måler jeg, så jeg vet hvor mye hun spiser.. :)

(hun spiser og litt middag og brød. Vi startet med fast føde når hun var 5,5 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...