Gå til innhold

Hvis du røyker to pakker med tobbak i løpet av en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye røyker du da?

Grøss, det må jo være utrolig mye. Også klager han over dårlig råd?

Skrevet

Det kommer an på om han ruller eller lager slike winnertip, og det kommer an på hvor tykke sigaretter han ruller om det er det han gjør. Nå er det nær på fire år siden jeg sluttet å røyke, men den gangen regnet de vel ca. 70 sigaretter per pakke (lurer på om ikke pakkene var større da. I hvert fall litt, så trekk fra noen sigaretter).

Hvor mye han røyker per dag? Hadde det vært de gamle pakkene blir det 70 * 2 / 7 og det er 20. Så 20 om dagen. Det er en del, men slettes ikke overvettes mye i forhold til mange.

Jeg vet ikke lenger hva tobakk koster, men billigere enn ferdigrøyk er det vel?

Skrevet

Winnertip? Hva er det? He he, jeg røyker ikke selv, så jeg kan vel ikke kalle meg opplyst.

Han ruller, det vet jeg, men om de er tykk eller tynn? Midt på treet vil jeg tro.

Ja, det er billigere enn ferdigrøyk, det har jeg fått med meg, men det er også det jeg vet.

Skrevet

Winnertip er ferdighylstre du kjøper i butikken, altså "papirlommer" med filter på som du fyller med tobakk ved hjelp av en enkel liten "maskin" (høres så avansert ut, men er ikke det altså =p).

Skrevet

Åja, da er jeg med.

Mimrer. Den maskinen får meg til å tenke på farmor, hun gjorde det på den måten.

Skrevet

Kommer an på hvilket merke, og hvor han kjøper tobakken... Jeg bor i nærheten av Svinesund, og etter at jeg ble langtidssykemeldt begynte jeg å røyke alt for mange ferdigsigaretter. Derfor har jeg gått over til tobakk og Winnertip, da tenker jeg over at jeg faktisk fyrer opp en røyk, i motsetning til før, da jeg bare røyka av kjedsomhet...Men, jeg kjøper altså tobakk i Sverige, og den jeg kjøper koster 300 nok for en 5-pakning. Tobakk her hjemme koster vel 170 for ei pakke eller noe sånt? Og da blir det jo litt penger ut av det...

Skrevet

Tror man regner 50 sigaretter per pakke tobakk. Tobakken kom i større pakninger før. Så da blir det vel rundt 100 sigaretter i uken, som ikke er mer enn en gjennomsnittsrøyker røyker.

Jeg røyker selv 15-20 for dagen, men regner med jeg ville røykt mindre hvis jeg røykte rullings, siden det er uten filter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...