Gå til innhold

Noen erfaring med 3 tette?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på to år og et på 5 måneder. Selv om det er hektisk så føler jeg at det går veldig fint. Vi lurer på om vi skal tørre å forsøke å få en til, så snart jeg får tilbake mensen. Jeg og min mann har litt lyst på 3 barn og siden vi nærmer oss midten av 30-åra, så føler vi ikke at vi vil vente så lenge om vi skal ha flere. Noen som har erfaringer med 3 tette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tre tette og venter den fjerde, som også blir tett på de andre i alder :) Barna er nå 1 1/2, 3 1/2 og 4 1/2 år gamle. Jeg synes det har gått veldig greit, selv om det selvfølgelig er dager da alt bare er et slit og man lurer på hva det egentlig er man har stelt i stand :)

Men så lenge barna er friske og forholdsvis rolige som babyer, går det jo helt fint. Det er nok de første årene mens alle er så små som er de tøffeste. Når de blir litt større og kan greie seg litt mer selv, blir alt litt lettere. Og tenk så mye glede de får av hverandre i oppveksten! Jeg har selv vokst opp med to brødre som var nært meg i alder, og vi hadde det aldri kjedelig og var stort sett verdens beste venner. Søsken er gull verdt, særlig når de er nært i alder, slik at man får så tette bånd til hverandre.

Så hvis dere ønsker en til, er mitt råd å bare kjøre på! Det er ikke noe å vente med. Det går helt sikkert fint! Man innstiller seg jo på alt når man er midt oppi det. Da går ting helt av seg selv. Og finnes det noen større gave enn et barn? De gir så mye glede og er så fantastiske, selv om de selvfølgelig også krever mye av deg. Men det er det så absolutt verdt!

Hvis det er andre konkrete ting du lurer på må du bare spørre. Jeg kunne sikkert skrevet side opp og side ned her :)

Skrevet

så artig, når min datter blir to er minien 5 mnd også:) sitter her å lurer på 3 tette:)

nå er minien bare 2 mnd, så bør nok vente en stund og akkurat nå er det super travelt:) (har ikke helt komt inn i det å være 2 barns mor enda)

ønsker mangen barn tett i alder;) tenk så koselig for ungene:)

føler du at det går bra,så hvorfor ikke prøve på en til om noen mnd:)

Skrevet

Hei, - akkurat derfor jeg gikk inn for å få høre noen erfaringer. Vi har nå en på 18 mndr, en på 4 mndr og lurer på når vi skal få nr 3...Har eg. litt lyst til bare å få nr 3 om ikke så lenge også..Det går veldig fint med de to vi har. En er selvfølgelig i barnemodus, men kanskje like greit å komprimere det og være helt der så lenge det varer??...Noen som synes og tror dette blir altfor tett?

Skrevet

vibsy:) hørest ufattelig koselig ut for dine barn å være så tett i alder:) ganske tungt for deg da:) men har du lette savngerskap og føler deg i god form,så hvorfor ikke:) det blir annbefalt å vente minst 6mnd etter fødselen før en ny graviditet,helst 12 mnd:) lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...