Crazywoman Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har en sulten gutt som spiser mer enn en liter MME nå. Han er 4 mnd nå og har begynnt å våkne MYYYYYYYYYYYYYYYYYE på natten, han som sov så godt før... I samråd med overlege ved allergi poliklinikken på sykehuset og helsesøster skulle vi vente til han bikket 4 mnd før vi begynnte med grøt, men forståelig at man ville ha i gang måltid nr en før han fyllte 5 mnd. Så da skal vi altså begynne å prøve oss frem nå. Har jo ei på 3 men husker faktisk ikke hvordan vi begynnte der:) Utrolig men sant...er i helt i svime av å ikke sove...hehehehe. Vi skal nok begynne med sinlac eller holle. Men husker at jeg gav opp Hollegrøten sist, for syns "bruksanvisningen" for blandingsforholdet var helt på jordet.... Noen som kan hjelpe???
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Tja, hva som er best.. Tror vel ikke det er noe fasit der,da.. Tror vi begynte med litt smaksprøver rundt middagstida, så når han var oppe i en halv porsjon der, begynte vi med kveldsgrøten.. Når han var oppe i en halv porsj der, flytta vi middagsgrøten til formiddagen. Så når han var nesten oppe i en porsj på kveld, og litt under en hel på formiddag, begynte vi med middagssmaksprøver.. Og økte på, nå spiser han hel porsj grøt til lunsj og kvelds, og ca et halvt glass til middag. Samt fruktmos til lunsj. Han er 6mnd, begynte med grøten når han var ca 41/2 mnd.. Du må bare legge smaksprøvene til en tid på dagen er han er våken nok, ikke overtrøtt, og ikke for sulten eller for mett;)
2SmåTroll Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ikke lett og svare på. Jeg har begynt og gi grøt ved middagstid nå. Vi sitter alle sammen og spise og ho sitter i vippestolen oppe på bordet og får grøt. Vi tar det med ro og stresser ikke. Er ikke alltid like lett og få ho til og spise grøten. har begynt og bøande litt fruktmos i grøten og det likte ho veldig godt Jeg tar noen skjeer pulver og blander i veske til jeg synes den er passe tykk. Du burde ikke starte på kvelden i tilfelle det skulle bli magevondt.
Grateful mom Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Vi bruker Holle Hirsegrøt på jenta vår. Hun er 5 mnd nå og vi har så smått begynt å gi henne litt grøt. Ellers fullammes hun. Slik gjør vi det; Jeg håndmelker ut ca 2 ss med melk, rett i skåla. Det erstatter jo du bare med mme. Så rører jeg ut pulver til en passe konsistens, veldig tynn i starten, nå er det litt tykkere. Kan evt ha litt vann i også, da det står det på pakken, og ja - jeg er enig i at blandingsforholdet virker helt rart.. men har ikke kommet så langt at vi lager full porsjon enda.. Hadde litt banan i også, bare som jeg skrapte av med skje og hadde oppi grøten. Dette går ned på høykant! Så får hun kanskje litt rein banan etterpå, og litt vann på tutekopp. Så får hun pupp etterpå og spiser til hun ikke vil ha mer.. Funker kjempegreit!
Grateful mom Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Og vi gir dette måltidet i 10-11 tiden forresten Hun har slitt litt med vondt i magen tidligere, reagert på mat jeg har spist osv, så vi tester ut på dagtid for å unngå at det blir helsike på natten.. men ser ut til å gå greit foreløpig!
Crazywoman Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2008 Tusen takk for alle svar! Da er Sinlac kjøpt inn av far og vi skal gi en smaksprøve i morgen ved middagstider:) Syns det var lurt å forsøke da! Å få være med familien når resten spiser. Så når vi er godt i gang så skal han få grøt til kvelds. Noen som har erfaring med velling før den tid? Bruker dere slik y smukk da eller vanlig smukk som dere stikker større hull i?????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå