Gå til innhold

Hvordan er dagen til dere med 4 mnd babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen dag er lik hos oss, men siden det går i MME forsøker jeg å ha faste spisetiden, og så har vi faste leggerutiner.

Hva gjør dere med babyen i løpet av dagen? Vi går tur, leker på matte (hva gjør dere på matten??). Han ligger i fanget hos meg når jeg ser på tv(guuud så mye dårlig man kan se iløpet av en dag...), særlig om det regner og blåser... Så kommer snuppa hjem fra barnehagen og da er det turbo helt til leggetid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver dag er ulik her, siden hun ikke har noe fast tidspunkt å stå opp på. Som feks nå så sover hun enda... Har vært inne flere ganger og sjekket at hun har det bra, og hun har nå tatt kluten jeg bruker som ammeinnlegg om natta, og ligger å holder rundt den! Ellers så går dagene med på leking på matta, hun snurrer hver gang jeg legger henne ned så hun har begynt å bli ganske aktiv, så er vi en til to ganger i uka på babytreff med en gjeng som fikk barn omtrent samtidig. Ellers så koser vi oss hjemme, går kanskje ut på dagen hvis det er ok vær og lufter hunden (tuppa liker ikke å ligge i vogna, så vi er avhengige av at det ikke regner for å gå ut med ergosela), og så prøver jeg å gjøre litt husarbeid innimellom.. På morgenen ligger hun naken på badet og lufter stumpen mens jeg dusjer, og hun er ganske glad i å ligge å leke på gulvet, særlig nå som hun får så godt tak på ting. Så er det full fart når storebror og pappa kommer hjem, og spising heeeeele kvelden.. Så i dag skal jeg kjøpe grøt og begynne å introdusere det, for jeg tror ikke jeg har melk nok lenger.

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare:)

Andre?

husker med nr 1 hadde jeg rutiner ned til klokkeslettet da hun var 5-6 mnd. Tror ikke det skjer denne gangen.....

Skrevet

Vi tar morgen mellom kvart på åtte ca og kvart på ni, med litt slingringsmonn begge veier..;) Da har han ofte ligget å lekt litt med seg selv i dobbelsenga mens jeg småsover ved siden av ham.

Vi kikker på god morgen norge mens vi leker på leketeppet, og han sitter gjerne litt på fanget mitt med en rangle etc.. Han sover igjen etter å ha vært våken ca 2 timer. Sover da alt fra 40 min til halvannen time.

Resten av dagen varierer det hvor mye han sover. På kvelden går vi på badet for kveldstell ca 18.45. På gode dager sovner han ca 19.30. Må imidlertid ofte ammes døsig for deretter å sovne.. Han våkner endel for mat på natta.

Ellers er vi endel ute på ting. Besøker andre som har baby etc. Han liker godt å se nye steder og nye mennesker, men merker godt om han syns det blir for mye. Da setter han tydelig pris på rolig dag hjemme.

Skrevet

Hei!

Her er heller ingen dag lik den forrige...vi har ikke fått så mye rutiner ennå:-) Vi står opp i 5-6 tiden, fyrer opp i ovnen, dusjer og begynner å gjøre storebror klar for barnehagen. Etter barnehagelevering rundt 8, reiser vi innom butikken og handler...før vi drar hjem. Da vil Mini ha 30 min soving, mens jeg spiser frokost og leser avisen.

Deretter blir det som regel leking på matte:-) Vi gjør noen sang/bevegelsesleker, ligger litt stille ved siden av hverandre og bare "snakker" sammen og han ruller litt rundt for seg selv. Han trives godt på matten, og ruller til begge sider med god kontroll. Han klarer også å åle seg omlag 1 m fremover og bakover, samt dra seg rundt sin egen akse. Så han er ganske mobil og aktiv når han er der;-) Etter et par timer vil han sove 30 min igjen, og så drar vi gjerne ut på noe. enten kafé, handling, svømming, stallen m.m

Etter henting av storebror rundt 14-15, blir det soving 30 min igjen mens jeg lager middag. Etter middag er det stort sett leking med storebror på matten. Kveldsstellet begynner rundt 17.30, med lese bok, grøt (har begynt for én uke siden), pysj og kose armen. Han legger seg (ganske lett) rundt 18.30-19, og sover da 2-3 timer. Så er han oppe og ammer hver time til halvannen natten igjennom, våken 1-2 timer rundt kl 02...før dagen begynner på nytt kl 5-6:-D

Ja ja...det ser jo egentlig ut som om vi faktisk begynner å få litt rutine på ting allikevel *hehe*

Skrevet

Jøss, Dojamor! Morgen mellom 5 og 6 og han våkner så mye på natta.. (Syns hver 2-3 time er mye jeg) Hvordan overlever du uten søvn egentlig? Du må hverfall legge deg veldig tidlig. Du er flink!!

Skrevet

Hei Tonen!

Jeg vet ikke helt om flink er rette ordet....det passer nok bedre med trøtt! *hehe* Jeg har nok tidligere uttrykt min frustrasjon over at det blir så lite søvn, og jeg har i tillegg veldig få muligheter for avlastning. Men storebror var også slik, så jeg er på en måte litt "vant til det". Har alltid vært et utprega A-menneske, og det er jeg jo glad for nå. Legger meg stort sett rundt 22...litt avhengig av hva som er på TV og om mannen min er hjemme;-)

Jeg er i perioder til forveksling lik en zombie, men hva gjør man? *hehe* Selv om mangel på søvn nesten gjør meg gal til tider, så har man jo ikke noe valg med små barn. Man MÅ bare fungere:-)) Tror nok innstilling som regel spiller en viktig rolle. Jeg prøver å si det til meg selv iallefall...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...