Gå til innhold

9-10 mnd babyene, hvor mye sover de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover babyen din i døgnet, og hvor mye av dette er på dagen?

Her har vi startet dagen rundt halv seks-seks.

Så tar han en dupp åtte-halv ni, hvor han sover 1,5 time i senga si.

Neste dupp tar han rundt ett, når vi går tur. Da sover han 1-2 timer.

Rundt halv åtte er det natta.

MEN... nå er han begynt å våkne på natta, og det er ofte en utfordring å få han til å sovne igjen. En time eller to kan det godt gå :(

I natt våkna han kl tre!! Sovna til slutt i fanget til samboer halv seks.Fikk da sove en time før sambo måtte dra på jobb, og da våkna han selvsagt når han la han i senga :(

Så, nå lurer jeg litt på om det kan hjelpe å kutte ned til en dupp på dagen?

Han virker trøtt når jeg legger han, men han har begynt å bli litt vanskelig å legge på dagen og...

Det hører vel også med til historien at han har begynt å snu seg over på magen i senga, og da blir lys våken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er 10 mnd i dag.

her starter dagen mellom 6-8 varierer på natta egentlig.

har nå gått over på 1 dupp, og den sover hun i 12-13 tida. sover da ca. 2 timer.

legger seg for natta i 19 tida. men er svært vanskelig å få i seng til tider, så den kan fort bli både 20 og 21 før hun sover.

Skrevet

Jenta mi sover 11-12 timer på natten og som regel to dupper på dagen. Som regel 1,5 + 1,5 time på dagen. Sover hun mindre så sover hun dårligere på natten.

Har i blant bare sovet en dupp på dagen eller kortere dag-dupper, men da merker jeg det på nattesøvnen. Hun sover mer urolig da...

Hun snurrer og krabber nå. Syntes at hun faktisk fikk litt økt søvnbehov når hun ble mer aktiv på dagen, jeg.

Prøv deg frem med en dupp en ukes tid og se om det hjelper. Men min erfaring er at barn som har lært seg å snu seg og krabbe sover litt dårlig en (lang) periode fordi de omtrent gjør det automatisk i søvne også... :o/

Håper det bedrer seg! :o)

Skrevet

Min gutt sover 13-14 timer på natten og en blund på dagen som varer ca 1 time. Noen ganger hvis vi har vært mye i aktivitet sover han en gang på ettermiddagen i ca 1 time.

Har blitt mindre og mindre søvn på dagen, men det er nok fordet han sover hele natten.

Får håpe det bar er en periode gutten din våkner på natten.

Min gutt hadde for ikke så lenge siden ørebetennelse da våknet han flere ganger på natten.Når han endelig var frisk igjenn fortsatte han å våkne om natten. Når han sto i sengen mitt på natten og ropte på meg bare gikk jeg inn til ham og la ham bestemt ned i sengen igjenn og gikk ut. DA sovnet han igjenn.

Prøv å ikke ta ham opp når han våkner, kanskje det hjelper med en flaske melk?

Skrevet

Min er ni mnd, sover ca elleve timer om natten, fra kl. 19 til kl. 06 pluss/minus.

To dupper på dagen: en i ni-tiden ca halvannen time og en i to-tiden, ca halvannen time. Igjen pluss/minus.

Synes alltid han har sovet litt mindre enn det som er vanlig (iflg bøkene), men han virker da fornøyd :)

Skrevet

Min er 10 mnd. Hun sover som regel ca.12 timer om natta.

Sover to dupper om dagen, men de varierer veldig i lengde. Første lur i 10-tiden, andre lur i 14-tiden. Sover fra 30 min til 1,5 t begge gangene.

Har tenkt å gå over til en lur på dagtid snart, men hun er jo stuptrøtt kl 10 på morgenen, og har ikke sjangs å holde seg våken fra f.eks 12 til 19, så vi får se om en stund..:)

Skrevet

Pode er 9mnd og sover ca 13t om natten. Fra 19.00-07.45 Noen ganger mer, sjelden mindre... På dagtid varierer det litt ut i fra aktivitetsnivået. En dupp fra 10.30- varierer fra 30-60min. En dupp i 14-15tiden ca 30min. Av og til en dupp i 16/17 tiden, da rundt 20min.

Skrevet

Min er 8,5 mnd gammel, men svarer for det :)

Hun sover 12-13 timer på natta (kl. 19-7/8). Så sover hun igjen kl. 10 (ca. 1,5 timer) og kl. 14 (ca 1,5 timer)

Så ca. 15 timer i døgnet :)

Skrevet

Takk for alle svar :)

Virker som de fleste fortsatt har to dupper, og likevel sover lenger enn min på natta.

Litt misunnelig på de mammane som kan sove til sju-halv åtte ja, he he.

Forrige natt når han snudde seg og våkna, funka det faktisk å bare snu han tilbake og stryke på magen, så sov han igjen!! Måtte nesten juble litt for meg selv, tenk om det alltid var så enkelt!! :) :)

Har begynt å tenke litt på å få tak i sele, evt med pose, så han ikke snur seg.

Noen som vet hva dette koster?

Skrevet

Hei du :)

Vi fikk en pose som er kjøpt på H&M til ca 200, i håp om at lille gutt skulle sove litt lenger om morningene. Han har siden fødselen sovet alt for lite (for meg hvertfall :P)

Det har ikke hjulpet med posen ennå, våkner x antall ganger om natten, og dagen bør helst starte kl 6!!!

Føler vi har prøvd alt som hs har sagt, det som står i bøkene og råd her inne.

Vi har fått han på eget rom (hjalp en natt, da sov han til 8)

Går kun inn når det virkelig høres ut som om han ikke har det bra, gir han da smokken, snur han rundt, stryker på han og minst mulig snakk. Men ingenting hjelper :(

Så om noe virker på deg, blir jeg glad om du gir en lyd ;)

Han er forresten 10 mnd på torsdag.

Skrevet

Her står vesla opp mellom 7 og 8.

Sover igjen fra 10.30 til 12.

Neste hvil er klokken 14-15

Og natt en gang mellom 7 og 8.

Men også en del våken om natten, men etter at eg begynte med pute denne uken så syns eg det er blitt bedre. Virker som om hun sover bedre i allefall.

Men så er det komt en del tenner i det siste og det går også inn på søvnen. Noen andre som ser at tennene forårsaker natteproblemer?

Skrevet

Jenta vår er 9,5 mnd. Hun tar kvelden mellom kl 19 og 20 og står opp mellom kl 06 og 07 som regel. Sover igjen kl 09 og den duppen varer 1-3 timer. Så har hun en kort dupp i bilen når vi henter storebroren i bhg, sover da maks 30 minutter, ofte mindre.

Ikke kjempelett å legge for tiden for hun reiser seg opp, men det hjelper litt med pose....

Skrevet

småtten er 10 mnd.

han våkner ca 06.30-07. varierer litt, sambo er hos fusio to ganger i uka, og da våkner han som regel rett før sambo skal stå opp 06.30 hehe.

første dupp et sted mellom 08-11. varierer mye egentlig. men som regel sover han før 09. og da ca 1 time.

andre dupp rundt 13-14 på ca 30min- 1 time

eventuelt en siste dupp rundt 15.30 hvis han har sovet lite før på dagen.

det varierer som nevnt veldig om dagen. fra å ha 3 dupper om dagen på tilsammen ca 3 timer, har han nå gått til å sove max 2 timer om dagen. noen dager bare 30 min i løpet av HELE dagen!! kan ha noe med at han kanskje får nye tenner, hva vet jeg.

vi prøver som regel å få til 2 dupper. virker som han foretrekker vogna for soving nå brått.. her om dagen sov han 1.5 timer i vogna=P rekord! hehe.

natta er det mellom 18.30 og 19, avhengig av når han sov sist. han våkner noen ganger i løpet av nattan som regel, men sovner fort igjen.

så tilsammen sover han vel ca max 14 timer i døgnet. vet ikke hva som er "vanlig" jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...