Gå til innhold

Hvor mye sover de nå?

Anbefalte innlegg

Hvor mye sover gullungene nå, og hvor mye av dette er på dagen?

Her har vi startet dagen rundt halv seks-seks.

Så tar han en dupp åtte-halv ni, hvor han sover 1,5 time i senga si.

Neste dupp tar han rundt ett, når vi går tur. Da sover han 1-2 timer.

Rundt halv åtte er det natta.

MEN... nå er han begynt å våkne på natta, og det er ofte en utfordring å få han til å sovne igjen. En time eller to kan det godt gå :(

I natt våkna han kl tre!! Sovna til slutt i fanget til samboer halv seks.Fikk da sove en time før sambo måtte dra på jobb, og da våkna han selvsagt når han la han i senga :(

Så, nå lurer jeg litt på om det kan hjelpe å kutte ned til en dupp på dagen?

Han virker trøtt når jeg legger han, men han har begynt å bli litt vanskelig å legge på dagen og...

Det hører vel også med til historien at han har begynt å snu seg over på magen i senga, og da blir lys våken.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138953693-hvor-mye-sover-de-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter med det samme, HVER natt er han våken 2-3 timer.. toppen 5.. Vanligvis raser han i totalt sinne, noen ganger bare surver han..

JEg skal på HM og anskaffe babypose, sånn at han i hvertfall har dte varmt selv om han kaver i sinne eller søvne i senga..

Jeg har ikke noen råd ellers.. min første var også slik, så gikk det over etter et par mndr.

Lykke til :)

Her i gården hadde det vært alt for lenge med 5-6 timer fra siste duppen til legging. De sover ikke nødvendigvis bedre om de er truprtøtte når de legger seg. Så vet ikke om det er så lurt å kutte ned på sovingen på dagen.. Ville nok ha snakket med HS og hørt om de har noen gode råd.

Vi har soving 2-3 ganger på dagen (avhengig av hvor lenge han sover hver gang). Legging har pleid å være mellom 19.30 og 20.00 (har drøyet litt lenger de siste to ukene i håp om at det skal gå greit å stille klokken). Så tar han dagen mellom 05.30 og 07.30. Har holdt på med nattavvenning en stund, og nå er han våken max 1-2 ganger i løpet av denne tiden. Men stort sett sover han godt hele natten.

Her varierer det fra mellom 2-3 dupper hver dag. Vi starter dagen kl.06.30 og da er hun våken til ca.9. Da tar hun en dupp i ca. 30-45 minutt. Så er hun våken til klokken 11.30, og da sover hun ca. 30 minutt igjen. Siste duppen får hun i 14.30 tiden og den er også på 30 minutt:) Hun blir lagt kl. 18.30 og har alltid brukt og sove hele natten gjennom. Men nå i det siste er hun også våken ca.4 ganger i løpet av natten. Skriker som bare det! Har blitt litt vant til det nå, oftest sovner hun på igjen når vi kommer inn og stryker henne på ryggen. ¨Så jeg gjør nesten bare regning med at det er en fase hun går gjennom. Hun sover som oftest bare på magen når hun sover, så det med at dem snurrer rundt på magen tror jeg ikke har noe med nattevåkningen å gjøre hvertfall. Hun har sovet på magen siden hun var 5 måneder gammel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...