Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Tror nok jeg bare må stoppe amminga etter 8 betennelser på 3 mnd. Hva trenger jeg av utstyr, og hvor får jeg det billigst? (Liker ikke kjøpe på nettet/brukt etc..) På NAN mme så står det bare at man kan helle pulveret i når det kokte vannet holder ca 40 grader... men om jeg er på tur da, og ikke er hjemme? Må jeg ha med termos vente til det kjølner mens lillegutt skriker etter mat og så lage melken... Det blir jo bare tull... Går det ikke ann å lage ferdige flasker som står i kjøleskap som man bare varmer opp eller hvordan gjør jeg dette?? Uff, dette må da utvilsomt være mer stress og søl og skriking og venting og... enn å amme? Har ikke slutta amme enda, man gutten min på 3 mnd får opptil 2 mme i døgnet for å bli mett, og jeg tror ikke jeg kommer til å la han øke mengden min helller, tror jeg bare skal la puppen sakte men sikkert tørke bort.. Lurer bare på hvordan hverdagen blir da.. Har nesten gitt opp alt håp, og er ikke i det lystige humøret for tiden... Orker ikke mere brystsmerter nå, da tror jeg at jeg amputerer brysta.. Hvis det hadde gått ann.. Uff.
Cala75 Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har et flaskebarn selv på snart 3 mnd. Slik gjør jeg det: Til daglig hjemme har jeg en beholder (plastmugge) i kjøleskapet med kokt avkjølt vann. Koker opp nytt vann til denne beholderen som regel hver dag. Når babyen skal ha mat, har jeg oppi vann fra muggen i flaske og varmer opp i microen (man lærer fort hvor lenge i microen for å få riktig temperatur). Har så oppi pulver, rister og måltidet er klart. På tur har tar jeg med flaske med avkjølt kokt vann, termos med kokt varmt vann og mme-pulver i en dispenser (den fra Avent med tre rom, til tre måltider). Når det er tid for mat har jeg oppi varmt vann fra termosen oppi flaska med det kalde vannet slik at blandingen får riktig temp. Heller så av slik at jeg får riktig mengde vann, har oppi pulver og måltidet er klart. Begge måter å tilberede flaskemåltidet går veldig raskt. Ikke mye venting på det lille. Det er absolutt ikke anbefalt å lage istand flaska på forhånd og varme opp. Pulver skal alltid blandes oppi varmt vann like før babyen skal ha maten.
Cala75 Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Av utstyr vil jeg anbefale følgende: - MAM Ultivent tåteflasker. Fåes kjøpt til 29 kr stk på Rema 1000. Enkle å rengjøre, antivakumfunksjon. - En dampsterilisator til Microen. F.eks. Avent sin. Koster 299. - Personlig syns jeg HIPP mme er best (men her må man prøve seg fram) - Dispenser til mme-pulver. Jeg har Avent sin. Koster 79 kr på ICA eventuelt på en barneutstyrs butikk. Her kan du måle opp pulver til maks tre måltider. Genialt på tur.
Cala75 Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 En liten termos er også kjekk å ha. Jeg har en som rommer 0,3 liter. Liten og hendig.
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2008 Takk for fint svar, det er visst litt enklere enn jeg ser det for meg i hodet mitt. Har aldri sett denne dispenseren du skriver om, det må jeg sjekke "i morra", nå er det over leggetid igjen...
Margrethe:-) Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Hei. Jeg koker opp vann og heller på alle flaskene om morgenen og har en termos med varmt vann på. eks: 150 ml avkjølt kokt vann på en flaske, tilsetter deretter vannet fra termos slik at det blir 210 ml vann i perfekt temp,Jeg har også en slik avent doset, slik blir det ferdig mat raskt og enkelt. :-) jeg bruker dr. brown flasker (anti kollik) koster vel ca 120 kr flaska. jeg hadde også veldig lyst til og få til ammingen, men sleit veldig. Humøret ble mye bedre da jeg hadde tatt avgjørelsen på og legge puppen og pumpa bort og heller kose meg med snuppa mi.. jenta mi er 3 mnd spiser 5 ganger i døgnet.. mme barn skal spise ca 15 % av kroppsvekten sin..
Isabella12 Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Du får også kjøpt ferdigblandet drikkeklar mme fra Nan og småfolk, kan helles rett i flaske. Bruker den på tur selv om jeg ammer. Minuset er prisen, men verdt det av og til.
solskinn +;) Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg koker opp alt vannet på kvelden så heller jeg det oppi flaskene til det blir den mengden jeg skal ha det. De avkjøler seg i romtempratur til dagen etterpå når jeg skal bruke dem. Når han skal ha mat koker jeg opp vann fra vannkokern og heller et oppi en liten bolle.. setter flaska nedi bollen noen minutter og vips vannet på flaska er varmt nok! Da tar jeg oppi pulver og rister godt;) Samme gjør jeg når jeg er på tur, har da tatt med vann på termos! Bruker også avvent sin dispenser, den er veldig kjekk å ha!
ubuntu Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 i tillegg til gode tips ovenfor, her er en link til masse lurt om flaskebarn: http://www.flaskeposten.org/ nyttige tips, info og linker. Også har du sikkert sett flaskemelk-debatten her inne! Lykke til! Etter noen dager går det nesten like fort som pupp, bare en vane
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå