nifficat Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hei. Etter flere negative forsøk, begynner jeg å lure på om jeg kanskje gjør noe "galt" i rugetida, som påvirker negativt... Her prøver man å lete etter svar på hvorfor negativt forsøk :-) Etter innsetting så har jeg gått lange turer i høyt tempo (fra rugedag 1), i 3-4 timer. Ville dere ha gjort det, eller tror dere det er bedre å ta det med ro. Legene sier jo "lev som normalt", men det er nå lett å gjøre seg opp tanker rundt om man påvirker forsøket med det en gjør. Jeg drikker også endel pepsimax, kan det ha noe å si? Skal i gang med fryseforsøk i neste syklus. Er det noen av dere som vet hvilke prosenter de opererer med ift frys/vanlig forsøk, med tanke på å lykkes? Hvor lenge går man på progynova før innsett? Og, hvis man tar fryseforsøk rett etter vanlif forsøk, er det større sjanse for å lykkes?? Mange spørsmål dette her :-) Ha en fortsatt fin kveld!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Hei nifficat Vet ikke om du gjør noe galt, men jeg har fått beskjed om at jeg kan bevege meg, men med et moderat tempo. Det er sikkert forskjell på oss, for du har hatt negative forsøk, mens jeg blir gravid, men mister. Akkupunktøren jeg går til sa at jeg burde holde meg borte fra kaffe. Koffeinen gjør sånn at blodårene trekker seg litt sammen og det kan hindre en god blodstrøm til livmoren, noe som er viktig for vekstvilkårene til embryoet/fosteret. Det samme gjelder vel pepsi max og cola ville jeg tro. Og varmeflaske på magen i tiden før og etter innsetting er ett annet tips. Det heter jo "rugetiden" ;-) Litt ekstra folat er også å annbefale. Selv om det er fryseforsøk skal en ta det god tid før innsetting. Når det gjelder frys i forhold til vanlig forsøk, er det litt mindre sjanse for å lykkes, men likevel store muligheter for at det går veien. Det er utrolig mange som har fått barn på den måten, så vi får satse på at både du og jeg får et nydelig frysebarn ) Jeg skal begynne på progynova ved neste mens, og da i ca 14. Vet ikke om dette er likt for alle.... Lykke til med neste forsøk, du fortjener å bli gravid nå, syntes jeg )
nifficat Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Tusen, tusen takk for svaret, Emeline1. Jeg skulle ha vært på rugedag 12 i dag, hvis ikke menstruasjonen hadde kommet på rugedag 9. Merker at jeg er veldig emosjonell ennå, for det fine svaret ditt fikk jammen tårene til å renne her :-) Synes det er knallhardt med denne prøvinga! Jeg starter også med fryseforsøk ved neste mens, og da skal jeg ta det mer med ro, samt prøve å kutte ut/ned pepsimax-drikkingen. Masse, masse lykke til til deg også,Emeline1 God klem fra Niffi
mortilgutt Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Skal til med fryseforsøk sjølv, men venter på blødning etter eg fekk konstatert at fosteret mitt var borte... Ang kva ein bør/ikkje bør gjera.....dette er jo ikkje ein "normal" måte å verta gravid på, eller naturleg måte. Eg tenker slik at dersom ein vert gravid på naturleg måte så lever ein uvitande om det som skjer inni magen kanskje fram til 6-7 graviditetsveke. Då lever ein utan å tenkja på at ein kanskje må la vere å gjere det eine eller andre. Me er KANSKJE heldige som er med i prosessen frå egguthenting, befrukting og innsetjing. Difor er me meir OBS enn andre som ikkje får vita om graviditeten før dei er mange veker på veg, kanskje mest 2 mnd. Så det er ikkje noko å stressa med. LEV NORMALT!!!!! Eg fekk vita at to koppar kaffi/dagl er HEILT ok. Ver forsiktig med jogging og hopping. Ellers....kos deg!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Hei igjen Ja, det er helt sant at de som blir gravide på egenhånd ikke vet noe før lenge etter vi IVFere vet noe. Og jeg er helt enig i at vi må leve normalt. Men noen ting er enkle å gjøre noe med, og flere av oss har ikke lykkes pga en liten bagatell. Jeg har mistet 9 stk, og nå viser det seg at det kun er pga veldig dårlig blodstrøm i livmoren. Embryoet får ikke den næringen den skal ha for å vokse. Så da er det jo greit å gjøre litt ekstra. Det at egget ikke fester seg, kan også komme av samme årsak, så det skader ikke å prøve. Ellers må vi prøve å slappe av fra alle stressende tanker, og forsøke å tenke positivt. Det vil mest sannsynlig lykkes til slutt, bare vi holder ut ) Jeg kunne også ta et par kopper kaffe pr dag ;-) Blir jeg gravid igjen, faller den trangen bort av seg selv, tenker jeg. Sist var det helt pyton, den verste lukten i verden, så at jeg begynte igjen er helt utrolig :-P Lykke til med fryseforsøket du også ny-som-mor )
Søskenhåp adopterer Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 3-4 timer i høyt tempo synes jeg kanskje er noe i overkant. Jeg er selv en "turoman" med to tempobikkjer, men jeg vil ta det med ro 3-4 dager etter innsett fordi det er på dag 3-4 at egget fester seg. Rolige turer er bra pga. blodgjennomstrømming osv. men jeg ville nok venta litt med noe mere. Er ikke så lange tida en må ta det litt mere med ro :-) Leste forresten også her at en dansk studie viste at de som trente (da antar jeg at det var temmelig belastende trening og ikke turgåing) aborterte hyppigere enn andre. Så ikke noe hopp, sprett, tunge løft og løping. Jeg må si at jeg husker med gru ei som trena på et treningssenter sammen med meg flere ganger i uka med DIGER mage som trente step-aerobic helt fram til fødselen - jeg syntes faktisk det var litt skremmende å se på....
Mikkemafian Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk håndballforbud:( Går bra det altså, men synes det er så moro, men det er jo helt klart verdt det!! Men det de sa var at det var lurt å holde seg i aktivitet, men at det ikke var nødvendig med bånn pinne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå