Stripepus Skrevet 21. oktober 2008 #1 Del Skrevet 21. oktober 2008 Snuppa på 2 har begynt i bhg. Jeg er egentlig skuffet over barnehagen da jeg føler at hun blir så "labert" mottatt på morgenen. I barnehagen der gutten min gikk møtte de han alltid i garderoben. Her gjør de det bare omde tilfeldighvis er i garderoben når vi kommer..Og ofte er det bare et hei.. Mener ikke at de skal heise flagget når hun kommer, men føler liksom ikke at hun blir "sett" Savner også at de ansatte på eget initiativ forteller om dagen hennes. De sier ofte ikke hadet til henne en gang, med mindre hun sier det først.. En gang var det kun vikarer på avdelingen og da virret småungene rundt på avdelingen mens de voksne satt på kjøkkenet og skravlet. Datteren min var klissvåt på beina og sto i døråpningen i stømpebukse og body da jeg hentet henne!? Hvordan skal jeg gripe fatt i dette? Føler liksom at om jeg tar det opp så vil de nok skjerpe seg, men det blir på en måte påtatt, om dere forstår..? Har inntrykk av at hun trives. Føler at jeg samenlikner mye med den gamle barnehagen til gutten min. Hva gjør jeg, burde vel ta det opp med de..Takker for svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138952944-usikker-p%C3%A5-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #2 Del Skrevet 22. oktober 2008 Du har sikkert rett i det meste. Men akkurat det at de ikke tar imot barna i garderoben KAN være et fornuftig valg dersom de to som er på jobb gjør noe sammen med hver sin gruppe barn. Tenk deg følgende setting: Garderobegulvet regnes som skittent, og de småbarna som er inne på avdelinga skal ikke være med ut i garderoben når noe skal tas imot. To ansatte leker, tegner, eller leser med 3-4 små hver. Skal en av de ansatte da avbryte aktiviteten, gå ut og ta imot den nye i garderoben? Da spres de barna som er samlet rundt henne. Eller skal hun bli sittende med dem til mor kommer inn på avdelingen med den nye? For så å inkludere den nye i aktiviteten sammen med de barna som allerede er samlet rundt den ansatte. Alternativ 2) involverer barna i å inkludere den nyankomne, men gir mindre mulighet for den ansatte til å møte MOR. Dessuten må mor ta av seg på beina, eller ha på overtrekk utenpå skoene. Noe som kan koste henne litt tid som hun ikke får igjen i form av oppmerksomhet fra en ansatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138952944-usikker-p%C3%A5-barnehagen/#findComment-138953504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplejuice Fødeklar Skrevet 22. oktober 2008 #3 Del Skrevet 22. oktober 2008 Syns godt du kan ta det opp jeg. Jeg syns altid det er positift når foreldre kommer med tilbakemeldinger, enten de er fornøyde, eller om det er noe de ønsker å forandre på, eller om de har opplevd noe de syns er uheldig. Syns du kan ta det med ped.leder på avdelingen jeg, ensten snakke med henne eller skrive et brev. På de småbarns avdelingene jeg har jobbet, så har tidligvakt hatt ansvar for å ta i mot barna, å det har blitt gjort i garderoben. Det er faktisk viktigere ( synes jeg) at alle barna blir tatt vell i mot, å at man får tatt i mot info og slikt fra foreldrene, enn om barna virrer litt rund de minuttene det tar å ta i mot det eller de nye som kommer. Bare å sette på litt musikk, så danser de å koser seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138952944-usikker-p%C3%A5-barnehagen/#findComment-138955409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå