Gå til innhold

Hvor lange var deres barn når dere mått skifte til ett større bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En må vel skifte når ørene når kanten eller noe slikt, men hvor lange var deres barn da? Er jo lenge før gutten min overskrider vektgrensen. Og ennå er han jo ikke tung nok til å begynne med bilsete nr 2 heller, for da må de vel være over 9 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår fikk nytt sete på lørdag, er 7,5mnd, veer vel8200 og er 69cm lang. Hadde emmaljunga-sete og han var alt for liten for det. Bare gråt så fort han kom i setet, var alt for lite, så at han satt vondt..

Endte opp med izi combi, på tilbud fra barnas hus. Er egentlig et sete fra 0-18 kg, men de anbefaler ikke før 6mnd å bruke setet. Vanlige nr2 seter, fra 9kg sa de at de ikke anbefaler å bruke før 1år.. Vi valgte også dette setet, da det er best i test på sikkerhet i foreldre og barn :)

Skrevet

7,5 mnd, ca 8.2 kg og ca 73-74 lang. Men sete nr to er fra 2 kg - 35 kg, så da er det greit (maxi cosi priori).

Skrevet

Vi skiftet ikke på grunn av verken lengden eller vekta, men fordi selene blir for stramme nå når det blir vinter og tid for mer klær.. Vi hadde acta graco triologic, og jeg vet flere har klagd på at selene er for korte..

Vi kjøpte nytt gracosete da, men forsikret oss om at det var lange seler i det.. Har nettopp kjøpt det, men ikke målt Mia på 2 mnd nå. Men jeg vil tippe hun er rundt 72-73 cm...

Skrevet

Åhh!! Grr!! Der er vi også!

Synes det er irriterende å måtte bytte sete fordi selene er for korte!! En viss lengde må man jo regne med at barn på 12/13 kilo har.

Nå er jenta mi 3 mnd, og jeg synes allerede selene er lovlig korte (acta graco tiologic). Hun er forøvrig helt vanlig av vekst. 62 cm og 6,5 kilo - og da bured vi hatt mye å gå på, spør du meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...