Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Han babler ustanslig og er bare sååå søt, men det er ikke mye fornuftig som kommer ut av munnen, he he. Det er stort sett ba-ba, puuuuuu, buuu, bæææ, men ikke noen konkrete ord som "mamma" "Pappa" "pus" el lign..
iriss Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Barn utvikler seg veldig ulikt, og ofte skjer utviklingen i brå trinn. Noen prater tidlig, og noen seint, men alle lærer jo å snakke til slutt Ville ikke bekymret meg for det
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 "puuuu" kan vel bety pus? Kanskje han har noen ord, men dere ikke lagt helt merke til det? I hvert fall er det ofte slik her, at plutselig skjønner vi at "oj, det er DET hun prøver å si". Hun uttaller ikke ordene helt ennå (15 mnd), sier "ma" i stedet for "mat", bø istedet for brød, me istedetfor mer etc etc etc.
Alvepike Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Da tullemor var 14 månder sa hun mamma til alt og alle, og ellers pludret i vei på sitt språk. Hun var vel 1,5 år før det kom noen ordenltige beviste ord som vi skjønte. Og nå er hun en raser i å prate, i barnehagen er de kjempe imponerte av pratingen hennes, sier at hun prater mye for alderen. (Hun blir 2 i januar). Ikke stress med det, kommer når det kommer
78'er Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Gutten min på 14 mnd har fleire ord, syns eg, og dei høres akkurat ut som dei du nevner :-) ba-ba er mamma eller pappa (alt etter kven som høyrer på...), bæ er kva som helst dyr, dyh er lys, Æwæ er navnet på broren etc. Så etter mi oppfatting snakker gutten din nesten reint ;-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg vil ogå tro at han prøver å uttale ord med slike lyder. Hør etter hva han sier og om han gjentar lydene til de samme omstendigetene. Utrolig hva man hører når man hører etter =) He he jeg er sikker på at min sønn på 14 mnd har sagt traktor.. He he det er jo lov å legge godviljen til. Men vet jo at akkurat det bare er litt vas he he =) Men han sier oi og mer og litt sånn lyder ellers.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Aua, pappa og emma sier han hos oss.... Men faktisk ikke sikker på om han har koblet ord/navn med det et faktisk er...Han peker mye og gjør seg utrolig bra forstått da.. Tar meg selv i å bli overrasket ovver at jeg har ksjønt hva han mente ) Han kan f.eks komme med ei bok, gi den til meg og stiller seg med ryggen til og "småhoppe"... da vil han opp i fanget og lese....) De er nå sjarmerende i den alderen uansett, men gleder meg til han begynner å snakke )
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Mi på 14mnd sier ballen, melk, takk takk, namnam, mamma, pappa, gakk gakk, mø, bæ og bleie...
Tommage♀♂ Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Min lille kompis er 18 mnd, og sier ikke annet enn mamma, se!, hei, hade, brrrrrrrrrrrrrrrum (til biler) og baba. Men han peker, og viser veldig godt hva han mener, og øver seg veldig på å si andre ord, mne får det virkelig ike til. Han forstår alt vi sier da, og utfører ordre. Tar det med knusende ro jeg. Storesøster snakket tidlig, men var sent ute motorisk. Han her er motsatt. Det kommer når det kommer=)
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 min sa heller ikke noen ord så tidlig annet enn mamma. så kom hei og heia, brrrr. når han kjører bil. Du kan jo se om han forstår hva ord betyr...pek på en ting og si hvor er ballen f.eks. Sikkert mye de forstår uten å snakke. språket vil komme etterhvert og da er det umulig å stanse "snakke høl i hue på en", men det er jo søtt da
trebarnsmamma84 Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Min på 18 mnd seier mamma,pappa,bæ,sjå,bay(som er vetlebroren..altså baby),brrrr til bilar og takk......mens storesøstra på 3 mnd snakka heilt reint når ho var 18 mnd....så eg merkar veldig stor forskjell på at ungar utviklar seg veldig forskjellig
dårlig ånde Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 småtten er 13 måneder og hans eneste bevisste lyd er brrrrrrrrrrrrrr i forbindelse med biler og motorsykler. han sier brrrr når man spør ham "hva sier bilen til pappa?", og gliser, veldig søtt. jeg tror ikke vi har grunn til å bekymre oss noen av oss, som turid sier så er dette helt forskjellig fra barn til barn og har visst ikke noe med intelligens å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå