Gå til innhold

ett spørsmål til dere som har/har hatt bilsete nr 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dette står bakovervedt i bilen, tar det mye mer plass enn bilsete nr 1 bakovervendt? Og er disse setene enkle eller vanskelige å montere i bilen? Noen av dere med bilsete nr 2 som har liten bil, og som likevel får plass til bilsetet bakovervedt? Jeg har en relativt liten bil nemlig, og er derfor spent på hvordan det blir med dette barnesetet når jeg om ikke så lenge må gå over til det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg har setet bakovervendt i golf. enkelt å montere. trur ikke det tar så ille mye mer plass. og hva skulle du da brukt den plassen til i stedet? hehe. går nok opp-i-opp vil jeg tru... var fast bestemt på at jeg skulle ha bakovervendt sete siden det er anbefalt ihvertfall opp til 2år, så da ble det sånn. hehe..

Skrevet

nei mener bare at blir setet endel større enn det jeg har, så blir der jo ikke plass til beina på den som evt sitter foran....er jo liten nok plass for beina der allerede

Skrevet

Vi har kjøpt Be Safe Combi (kan brukes begge veier) og har det bakovervendt. Når det sto i min Peugeot 407 tok det så mye av plassen, så det nesten ikke går ann å sitte i setet forran. Derimot i Mercedes E går det fint, og det er en stor bil.

Det jeg vil fram til er at Peugeoten er jo en mellomstor bil, så enten er bilen veldig trang inni,eller så krever setet mye plass!

Skrevet

Er besafe combisetet vanskelig å montere i bilen da? I tilfelle jeg må drive å ta det ut og inn, hvis jeg har på pasasjerer og ikke har med ungen

Skrevet

Jeg har ikke prøvd å montere det, men samboer sier det går greit. Litt mer jobb er det selvfølgelig enn sete nr.1. Ser ikke så komplisert ut altså:)

Skrevet

Jaja...får forberede meg på at det kun blir plass til meg og ungen, eller meg og pasasjerer uten ungen. Sambo får gå han da ja:-(

Skrevet

Ja for sportsvognen må deles i to, med understellet i bagasjerommet, og sportsvogndelen i baksetet....kunne vel like gjerne hatt en toseter jeg, for det er jo det det blir..hehe

Skrevet

Bilsete nr to er ofte mer vanskelige å montere og tar større plass. Har hørt at Britax Two Way Elite ikke skal være så ille på noen av delene.

Skrevet

vi har liten polo, og bezafe, tar plass, og min lange samboer (som nesten alltid er passasjer) foretrekker å sitte bak meg i baksetet, siden det er trangt i passasjersetet!

synes den var vanskelig å montere, men øvelse gjør mester..

Skrevet

Hei, Har et bezafe i baksete på en opel corsa. Det går greit, men blir ikke store beinplassen på de som sitter på med meg. er mest mine søstre så det går jo. Ville uansett ikke valgt et fremovervendt:)

Skrevet

Har akkurat kjøpt Britax Multi-Tech på Barnas Hus,tilbud.

Her sa de at det Bezafe sitt sete er vanskeligere å montere,så går det kun opp til 18kg mens Britax går til 25kg.

Jeg har ikke brukt vårt enda,snuppa er bare 5mnd,men greit med tilbud når vi må ha det om noen mnd uansett.

Vi prøvde sete i bilen før vi kjøpte det.

Legger igjen bank kortet ditt å går ut å monterer det for å se hvordan det står i bilen,det er absolutt til å anbefale fordi alle biler er forskjellige,men det står hva slags biler de passer til som regel.

Jeg spurte,vi har en Mitsubishi Galant,å det sto i instruksjonsok til Britax at det skal gå i den bilen,men anbefaler virkelig å ta med et ut å prøve det:)

Lykke til med letingen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...