Gå til innhold

Dataspill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har merket noen sammenheng mellom dataspill og grad av adhd? Jenta mi på 8 år er i perioder veldig hekta på dataspill (internettspill av typen Papa Louie som en finner på 123 spill, ikke rollespill, altså). I disse periodene er hun også mer prega av adhd-en i den forstand at hun er mer urolig, oppfarende, vimsete osv. Jeg lurer på om dataspillene trigger adhd-sidene ved henne eller om det er sånn at hun får kontroll med uroen når hun spiller data. Noen ganger føler jeg at hun blir mer aggressiv etter å ha spilt, men samtidig er jo dette i aggressive perioder. Hva er hva? Er det adhd-en som hekter henne på dataspill eller er det dataspillene som trigger adhd-en. Det er kanskje litt høna-eller-egget-diskusjon; ikke vet jeg. Noen synspunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver å unngå dataspill rett før leggetid, for han blir mer aggressiv og oppspilt. Dvd- film er med på å roe han ned...

Skrevet

Det var ingen dum tanke... Her har 8 åringen spilt mye ds og data i det siste og jeg føler han er blitt verre, MEN det kan jo selvfølgelig bare være adhd som svinger, for det gjør den jo.

Men uansett er det verdt et forsøk på å kutte ut slik spilling for en stund og se om det kan hjelpe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...