-Ma78- Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Ikke bare kake, men salt mat og! Vi blir bare besteforeldre på begge sider som kommer langveis fra samt faddre. Kun ett barn i tillegg til vårt. Føler jeg må ha noe utenom kake siden det er den første bursdagen, men ikke stiv middag. Lettvint og enkelt, da jeg ikke er noen god kokk....men gjerne litt spennende!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Pizzasnurrer? Er jo enkelt, og veeeldig godt.
-Ma78- Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2008 kjempegod ide! har du en oppskrift?
Kristin! Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 1.Karbonadesmørbrød. Kjøp godt brød, agurk til pynt, salatblad? og en pakke karbonader. En slager hos voksne. Beregn 1 stk til hver. Legg de på stekeplate i ovnen et kvarters tid. Stek masse løk på stekepannen. Bruk balsamico(1spisekje ca.) Da blir den brun, slik som på cafeer og sånn... La den steke lenge, og hell over litt vann innimellom slik at vannet får koke inn. Stekes i ca. 30 min. 2. rundstykker. Kjøp ferdigrundstykker fra eldorado etc. slike vakumpakka. Kok egg, kjøp ferdigreker og lag gode rundstykker. En slager hos de voksen. 3. Er det mange barn der lag pizzasnurrer eller hot dog. Lykke til. Trebarns mamma :-)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 pizza snurrer 15 stk. Dette trenger du: 4 dl vann 50 g gjær 1 ss olje 1/2 ts salt ca. 10 dl hvetemel Tomatsaus: 3 ss ketchup 2 ss tomatpuré 1 ss vann Fyll: 150 g kokt skinke 1/4 purre 200 g revet lett hvitost 2 ts tørket oregano 1/2 ts pepper Slik gjør du: 1. Rør ut gjæren i lunkent vann og tilsett olje, salt og mel. Arbeid deigen til den blir smidig og hev til dobbel størrelse. Kjevle deigen til en firkant, ca. 30x40 cm. 2. Bland ingrediensene til tomatsausen og smør den utover deigen. 3. Skjær skinke i strimler og purre i ringer. Fordel fyllet over tomatsausen, men ta vare på litt av osten. Rull alt til en pølse. 4. Skjær pølsen i ca. 1,5 cm tykke skiver. Legg dem på et brett med bakepapir, dryss over resten av osten og etterhev i ca. 10 minutter. 5. Stek dem på 225 °C i 10-15 minutter. Server med en grønn salat til. Jeg pleier å bruke enten denne, eller den vanlige pizzaoppskriften min. Har også brukt toro sin ferdige pizzadeug, og pizzafyll på glass, og det blir også godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå