Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 3 mnd? til å ha i stuen, så han kan sove der på dagen? Jeg har idag en lekegrind, kjøpte den for 1 mnd siden, tenkte han kunne sove oppi den på dagen osv, og etterhvert ville han jo røre mer på seg oppi der, men han føler seg så alene, han blir redd av å ligge oppi der, men noen ganger sover han jo også da, men lite.... Jeg trenger noe han kan sove tett oppi på dagen......... Tips? Jeg tenker litt at lekegrinda er jo 1*1 meter, og en vugge er jo 1m * 0,50cm ca, så den tar jo mindre plass, for lekegrina er litt stor i stua våres.... hjeeeeeeeeeeeeelp!
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Ville ikke gjort det jeg nei, for det kan være snakk om bare et par mnd til han greier å heise seg opp og dette over kanten. Hva med vognbagen da? De aller fleste babyer sover aller best og lengst utendørs i vogna si, så hvis du har mulighet til det vil jeg anbefale deg å prøve det! Ellers kan han sove i vogna inne også da.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Ja jeg kan jo bare ha han i vogn baggen, men den er så tung for meg å dra rundt og rundt og tenkte at det skulle være litt enklere å ha en vugge stående!!! Hmmm får tenke litt til da.....
Nattinatta Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 du kan jo evnt bare kjøpe en softbag. den er veldig lett å ta med seg. vi har en slik som lillegutt sover i når vi er borte på besøk... fungerer veldig greit!!
Nattinatta Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 en ting til... en softbag kan du få for 2-300 kroner. sjekk finn. mange fine og ganske nye. disse kan jo også vaskes, så ikke noe problem å kjøpe brukt!
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ville ikke gjort det. Jeg brukte lekegrinden som dagseng da babyen min var paa den alderen og fremover. Det jeg gjorde var aa gjoere den lun med noen store sikre puter og en dyne i bunnen. Det er sikkert ikke 'riktig' maate, men det fungerte kjempefint. Jeg var jo alltid tilstede i samme rom eller paa kjoekkenet bare litt unna..
Tredjemann på vei :D Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Hmm... Den skjønte jeg ikke helt... Vognbagen er for tung å dra med seg rundt, men ei vugge er lettere??? Og hvorfor skal du dra den rundt? Kan han ikke bare sove i vogna der du normalt har den stående da?
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Nei, da ville jeg heller gått for en softbag. Vi har vugge som snuppa sover i. Hun er nå 5 mnd, og jeg må nå finne fram sprinkelsenga. Hun er blitt for stor til at det er behagelig for henne. Ligger og sparker butt hele tiden. En vugge koster ganske mye, men en softbag kan du få for en rimelig penge. Den kan du i tillegg bruke hvor du vil. Det kan du ikke med vugge.
Athene75 Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 Blir vel ikke så lenge du kan bruke den om du kjøper den nå. Vi har hatt vugge, men sluttet vel å bruke den når gutten var rundt 6 måneder. Synes det ble for utrygt å ha han der da, selv om han ikke reiste seg opp selv ennå
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Siljemor: Jeg har ikke kombivogn, så å løfte den baggen fra vogna og ut i stua er tungt for meg.... Jeg er jo ute å går også!!! Men jeg slier med bekkenet... Mente ikke at jeg skulle dra vuggen rundt da, men å slippe å ta ut baggen på vogna liksom....
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. oktober 2008 #12 Skrevet 21. oktober 2008 Hehe vugge til 3 mnd gammel baby, mine har snudd seg over på magen da de var 4 mnd gamle, og har etter det knapt ligget i vogga. Ikke noen god idé syns jeg
Modesty Blaise Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har hatt vugge i stuen og for en måned siden så ville han ikke ligge i den å sove lenger. Begynte bare å tulle og dra i sengekanten og snu seg...gutten min er litt over 6 mnd. Nå legger jeg han ut i vogna hver gang han skal sove og da sovner han på 5 minutt. Har babycall. Så, nei jeg ville ikke brukt penger på vugge nå nei.
mai mammaen til to Skrevet 22. oktober 2008 #14 Skrevet 22. oktober 2008 nei det ville erg ikk gjort. eg tok vuggen bort når han var tre mnd eg..han sover i vognen eller sengen sin
mai mammaen til to Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 men hvorfor må han sove i stuen?
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #16 Skrevet 22. oktober 2008 det kan hende han vokser veldig fort ut av den. Hva med sånn reiseseng du kan sette opp da? den er jo ganske høy og lang, men ikke så bred som grinda. Her sover jenta i vognbaggen om dagen, og sprinkelseng om natten. Hun er også 3mnd. Kan du flytte baggen inn da? Den vi har er hvertfall veldig kjekk, for den kan gynge også
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #17 Skrevet 22. oktober 2008 leste nå det du skrev om baggen. Men går det ikke greit å løfte den uten han oppi da? Baggen vår er også veldig tung når hun ligger oppi, men jeg bruker løften den av og på når hun ikke ligger der. Når vi skal ut må vi uansett ta hun opp, oppi med posen og kle på. Og når vi skal inn igjen lar jeg hun sove i vogna i gangen
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har hatt vugge til lillemann helt fra han var nyfødt, nå er han over 6mnd og sover enda i den på dagtid:-) Har en skikkelig god vugge som er helt veltesikker, har testa den.. Av og til prøver han å snu seg over på magen, men det er faktisk ikke plass nok i vugga til det- blir liksom bare litt halvveis.. Og uansett så er jeg jo der, og følger med, så jeg har sjansen til å snu han tilbake om han begynner å tulle.. Vi kommer til å bruke vugga vår helt til det ikke er plass (eller han blir for urolig i den, får se hva som kommer først..) Men når bebisen din er 3 mnd, vel- tror kanskje ikke jeg hadde kjøpt vugge da, altså.. Enten helt fra fødsel av, eller ingenting;) Får du ikke til å dele av den lekegrinda litt da, så han bare har ca halve som soveplass?? Ellers var det jo ikke så dum ide å kjøpe softbag til innesoving.. Den kan du jo få brukt i sportsvogna også når den tid kommer..
Isabella12 Skrevet 22. oktober 2008 #19 Skrevet 22. oktober 2008 Nei for babyen blir lett for tung slik at den ligger skjevt i vuggen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå