Gå til innhold

Gugg i puppen (litt grouse....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fortsatt (14 mnd) men det er flere måneder siden jeg gav opp ammingen på det ene brystet (ikke engang nitidig pumping hjalp på produksjonen og det bare "døde ut").

I går så knep jeg på brystvorten på det ikke-ammende-brystet og ut kom det masse gugg. Dere vet sånn som når man har hull i øret og ikke har hatt dobb i på en stund, da kan man ofte trykke ut litt talg/smuss fra hullet.

Det var noe som minnet om dette som kom ut i fra brysvorten, det var helt hvitt og litt ostete/talgete. Det var nesten som å knipe en kvise for det sprutet masse hver gang jeg "knep". Hva kan dette være? Det er vel ikke koagulert melk? Det var uansett så mye at det kan ikke bare ha vært lagret i selve brystvorten, men det må være et "lager" et sted...

Til opplysning så hadde jeg tidligere piercing i det brystet men tok den ut når jeg ble gravid. En gang i løpet av graviditeten så samlet det seg en slags byll på brystvorten, da jeg punkterte denne kom det masse gulaktig verk ut. Men dette som nå kommer ut er ikke gult men hvitt - og lukter heller ikke som noe "betennelse"

Hva er dette for noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge skal jeg ha det?

Jeg "tømte" puppen for gugg i går men i dag er det like mye gugg igjen...

Skrevet

Er det oppover i hele melkegangen så er det ikke farlig heller. Dette er ikke i sammenheng med at det er vondt eller noe? Ikke tukle for mye med brystvorten, forresten.

Skrevet

får litt "knipe-kvise-tvangstanke" he he, bare må, bare må.

Det er overhode ikke vondt noen sted, men jeg tror ikke det er oppover melkegangene ettersom det kommer fra brystvorten når jeg kniper kun på den og ikke andre steder.

Men så lenge det ikke er vondt og ikke er gult/lukter - så er det vel heller ikke noe farlig....

Skrevet

Jeg hadde sånn "gugg" i puppen lenge etter at jeg hadde sluttet å amme 1mann, ihvertfall i godt over 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...