Gå til innhold

Fødeklar;-)

Anbefalte innlegg

Ja, fra imorgen av er det 21 dager igjen og er vell det man kan kalle fødeklar på alle mulige måter;-) Om natta har jeg maaaasse kynnere og sliter med søvnen, ellers merker jeg at ting går veldig mye saktere og jeg har endel press nedover.. Hode har lagt seg ned for 8-9 uker siden, men vet ikke om det er festet, får vell høre neste gang hos jordmora, som er i neste uke! Er førstegangs og gleder meg ekstremt mye, skal begynne å pakke fødebagen nå, vaske bilen, sette inn bilsete til lillegullet, legge dyne og håndduker i bilen slik at jeg slipper å grise den ut også skal jeg legge ett tisselaken i senga i tilfelle vannet går! Ellers har jeg alt klart til babyen kommer, til og med handlet alle julegavene utenom tre gaver;-) Også har vi litt oppussing igjen, som jeg håper og tror vi blir ferdige med iløpet av neste uke!!!

Hvordan går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138949988-f%C3%B8deklar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger en uke etter deg ift termin. Har alt klart hjemme, pakket fødebagen og håper snart det skjer noe. Har dessverre ikke orket å kjøpe julegaver ennå, hadde store ambisjoner om å bli ferdig ila september, men har hatt store bekkenplager fra slutten av august, og dårlig søvn siden sv.uke 27, så jeg har bare latt det skure å gå. Kan hende jeg gir penger til mine søsken, så får de finne på gaver selv i år. De forstår sikkert at jeg ikke orker noe annet i min tilstand...

Håper du får en fin fødsel. Veldig spennende hver gang, men som førstegangs vet en jo ikke hva en kan forvente... En har jo ikke født før! Hver fødsel er jo forskjellig fra kvinne til kvinne. Da jeg ventet nr 1 våknet jeg om natten i 2-tiden og kjente at magen var hard. Som en kynner, tenkte jeg. Våknet igjen 03.15, og magen var hard fremdeles. Merkelig, tenkte jeg. Jeg trodde fortsatt det var kynnere, men rett over halv fire gikk vannet, og kl 08.22 var jenta ute, så det var raskt til førstegangsfødende å være. Fødsel nr 2 gikk altfor fort, såkalt styrtfødsel, og nå aner jeg ikke hva jeg skal forvente. Min jordmor sa at fødsel nr 3 oftest går raskere enn nr 1, men senere enn nr 2. Krysser fingre for at det gjelder meg!

Lykke til! Ble litt skravling, det her:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138949988-f%C3%B8deklar/#findComment-138952964
Del på andre sider

Bare koselig med litt skravling;-) Er ganske greit å høre hvordan andre har det. Har hatt så vondt i det siste, kjenner at hodet er der det skal, og lurer veldig på om det skjer noe snart, kjennes slik ut, men kan jo enda gå en stund.. Håper ikke det da, men man vet jo aldri... Har det verst om natten og sover forferdelig dårlig, er ordentlig giddesløs om dagene og får fort vondt!!

Huff, kjedelig å plages med bekkenløsning, har plagdes en del med ryggen og nå for tiden har jeg så vondt i en fot, når jeg sitter i feil stilling klarer jeg ikke stå på foten etterpå og det strekker seg fra ryggen og ned til tåa, utrolig kjedelig!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138949988-f%C3%B8deklar/#findComment-138957010
Del på andre sider

Det er noen tunge dager på slutten. Jeg ønsker babyen ut hver dag nå, men så vet jeg jo at han er passelig stor nå. Nr 1 fikk jeg da jeg var 38+3, og nr 2 fikk jeg 4 uker før, omtrent på timen 36+0! Begge var passelig store, hhv 3350g og 3250g. Hver gang har SF-målene økt og gjort et hopp på vekstkurven etter uke 30, så jeg regner med gutten er rundt 3300 gram nå. Mye kynnere. Våknet forresten i natt med en kynner som kjentes ut som ei rie, for det tok skikkelig tak i korsryggen, og varte nesten et minutt. Men det ble med den ene, dessverre. Håper å slippe å gå helt til termin, for en blir ganske frynsete av søvnmangel...

Vi får håpe på noen gode netter med søvn før babyyene våre kommer! Det gjelder å lade opp, vettu;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138949988-f%C3%B8deklar/#findComment-138959352
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...