Rascal_4.11<3 Skrevet 21. oktober 2008 #26 Skrevet 21. oktober 2008 Ble igangsatt 2 dager på overid pga svangerskapsforgiftning, hadde 2+cm åpning så de tok vannet istedet for pille, så kan være derfor det gikk så fort som det gikk, fikk iallefall rier med engang og gutten var ute etter såvidt 4t... Pappan fikk være på sykehuset hele oppholdet og vi hadde eget rom.. Men det kommer vel helt ann på sykehuset
Rascal_4.11<3 Skrevet 21. oktober 2008 #27 Skrevet 21. oktober 2008 Lykke til forresten!! blir spennende da
Nordhagenjentene :) Skrevet 21. oktober 2008 #28 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ble satt i gang med null modning og tilbakevendt livmortapp (?). Kl 12 ble jeg strippet og kl 13 fikk jeg stikkpille. Kl 19.30 sendte jeg hjem gubben som hadde vært der hele dagen, 19.40 begynte plutselig riene med 4 minutters mellomrom (hadde 4 rier fra kl 12 til det....!), 20.15 kom gubben tilbake og 01.40 var frøkna ute. Jeg hadde tatt akupunktur i 4 uker før fødselen, og er sikker på at det er årsaken til at åpningsfasen gikk så fort.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. oktober 2008 #29 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg fikk vel første pille klokken 09.00, og etter 4 timer var jeg fortsatt litt umoden, og fikk enda en. 4 timer etter det, var jeg så moden, at de kunne ta vannet. Etter det kom riene litt smått, for så plutselig ta helt av. Fra jeg var 4 cm, og til tulla var ute, tok det 20 minutt!!!! Så det enda med styrtfødsel =o/ Riene kom som haggel, og var tydligvis veeeldig effektive. Tulla mi ble født nesten 4 uker før termin.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. oktober 2008 #30 Skrevet 22. oktober 2008 Og mannen min ver der hele tiden =) Heldigvis, hadde slitt veldig uten han der frs starten. Så han var god støtte, når jeg gikk og ventet på riene =)
tjommis Skrevet 22. oktober 2008 #31 Skrevet 22. oktober 2008 På overtidskontroll (7 dager over, St Olavs) var jeg moden og hadde 2 cm åpning. Fikk en pille kl 15, mente å kjenne begynnende rier med engang, vannet gikk 16, 8 cm åpning 21. Ble satt på drypp ca 22, pressrier kl 23, ute 01. Så fra pille (ble bare en) til han var ute gikk det 10 timer. Måtte hjelpes ut med tang på grunn av for dårlige pressrier. Lykke til:-)
*desembermamma* Skrevet 22. oktober 2008 #32 Skrevet 22. oktober 2008 Ble satt i gang en uke før termin pga moderat svangerskapsforgiftning. Fikk første pille torsdag kveld, andre pille fredag kveld. Resulterte kun i regelmessige kynnere og litt modnere mormunn (?) (men ingen åpning). Lørdag kl 11 tok de vannet på meg og riene kom ganske raskt. 13 timer senere ble jeg mamma
Mamman til Ovedie Skrevet 22. oktober 2008 #33 Skrevet 22. oktober 2008 Fikk pille kl 12, 16 og 20.. Fikk da litt vonde rier og åpningen endret seg fra 2 til 3 cm.. Kl 2230 ca gikk vannet og det kom umiddelbart ssterke rier etter dette. Far var da dratt hjem for å sove, men jeg ringte ham kl 2335 og han kom til sykehuset (fødestuen) ca 2355.. jenta ble født kl 00:03.. Gikk mao veldig fort da det først starta :-)
Laybik Skrevet 22. oktober 2008 #34 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg fikk første pillen kl 10.00, Maja var ute kl 03.46, så det tok nesten 18 timer. Men jeg fikk ikke vonde rier før kl 19-20 på kvelden. Samboeren min fikk være med meg hele tiden:-)
Laybik Skrevet 22. oktober 2008 #35 Skrevet 22. oktober 2008 Ble forresten satt i gang 16. dagen på overtid, hun kom 17.dagen.
jurgita&runa&trym Skrevet 22. oktober 2008 #36 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg ville bare si at,jeg skulle settes i gang,men fødselen startet av seg sjøl kvelden før Så lykke til...kanskje din vidunder skal komme ut før på fredag )
<3tobarnsmor<3 Skrevet 22. oktober 2008 #37 Skrevet 22. oktober 2008 Vannet mitt gikk 6 uker før termin så jeg måtte settes i gang. Fikk min første pille torsdag morgen fikk 3 piller til utover dagen men ingenting skjedde. fredag morgen fik jeg min 4 pille å da ble det fortgang i sakene. La meg til for å sove etter den 4 pillen, når jek våknet en time etterpå med menssmerter fikk jeg vite at jeg hadde 7 cm åpning. Så jeg hadde sovet meg igjennom 2 til 7 cm ! Kjente nesten ingen smerter jo! Jeg var helt i sjokk. Ble da sent videre til føden, det tok kanskje 15 - 20 min. Når jeg kom dit hadde jeg full åpning, da var det bare å begynne å presse. Har hørt mange skrekk historier om det å bli igangsatt, men jeg syns fødselen gikk kjempe bra...trodde det skulle være mye mye verre. Ønsker deg masse lykke til, dette går bra:) Samboren min lå over fra dag en på sykehuset
Happy H Skrevet 22. oktober 2008 #38 Skrevet 22. oktober 2008 fikk første pille kl13.. når eg sku få pille nr to kl19 hadde eg 2cm åpning så de tok vannet istede. kl 23.25 var mini født!
Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #39 Skrevet 22. oktober 2008 Ble satt igang 5 dager over termindatoen pga svarngerskapsforgiftning på AHUS den 27.03.08. Varierer litt fra sykehus til sykehus hvordan de gjør det. Var nesten helt umoden. Torsdag kveld satt de inn et kateter som de blåste opp en balong i i enden. riene kom nesten med en gang. Fikk hormonpille dagen etter kl 12 pga liten fremgang. De tok vannet og satt på drypp utover dagen en gang. Snuppa kom 22:07 fredagen. Så det tok bare litt over et døgn og det var kun de siste 7 timene som var vonde. Samboeren min var med meg hele tiden. Vi fikk eget rom på Gynekologisk avdelig som vi var på til fredag i 10-tida. STOR lykke til klem fra trøtte lille meg;-)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 23. oktober 2008 #40 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg ble satt igang 3 uker før temin pga lite fostervann. Ble lagt inn på torsdag da de tok stress test av babyen min for og se om hun tålte riene, men fikk da perm og fikk sove hjemme natt til fredag. Troppet opp på sykehuset kl 09 på fredag, og fikk da satt inn ett ballongkateter, noe som var veldig ubehagelig.... Ingenting skjedde, hadde bare litt smårier, så på lørdag morgen tok de det ut, og ga meg noen stikkpiller isteden.. Gikk egentlig hele lørdagen med rier, og fikk lørdag ettermiddag en pille til, og riene fortsatte, men de trodde nok ikke at det kom til og skje noe på en stund, så mannen min dro hjem for og sove rundt 22.30. Kl 23 satte riene inn for fullt, og kl 02 fikk jeg beskjed om og ringe mannen min... Kl 04 ble jeg fulgt inn på fødestua, og kl 06 fikk jeg epidural, og kl 11 sluttet den og virke. Fikk da ny epidural, men var da så sliten at jeg spurte etter KS. Overlege ble hentet, og han ga meg 1 time, og hvis det ikke var noen framgang da, så skulle jeg få KS, og ingen framgang kl 14, så fikk da KS, og kl 14.51 var snuppa mi født, etter 3 døgn med smårier og lite søvn.. (Snuppa lå også i seteleie) Jeg har sagt det at jeg kommer ALDRI til og bli med på og bli satt igang før termin noen gang igjen, da velger jeg heller og ta KS med en gang. Men jeg håper du er litt mer heldig enn meg... Lykke til:)
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 23. oktober 2008 #41 Skrevet 23. oktober 2008 fikk ballongkateter onsdag morgen, første pille torsdag morgen, neste pille torsdag kveld. Maserier hele kvelden, vannet gikk halv 2 natt til fredag, rier kom med en gang. Fikk drypp rundt 4-5 på fredag morgen for å hjelpe riene. fikk ikke åpning. Hastekeisersnitt kl 16.00 på fredga grunnet dårlig fosterlyd. Pappaen var med fra morgenen på fredag. KS gikk kjempebra, poden hadde navlestrengen 3 ganger rundt halsen, derfor det ikke ble fremgang i åpning. lykke til
Bergene Skrevet 23. oktober 2008 #42 Skrevet 23. oktober 2008 Ble satt i gang 8 dager over termin. Fikk pille kl 10, kl 15.27 samme dag var hun ute. Drømme fødsel som varte 3,5 time! Pappan var med.
shimonie Skrevet 23. oktober 2008 #43 Skrevet 23. oktober 2008 fikk sånn gele kl 12, rier etter 20 min. 01.42 var han ute - med hjelp fra lege og omtrent hele sykehuset. han satt fast og måtte ligge på intensiven i 14 dager.. men frisk som en fisk nå=) håper du får en fin fødsel! og ikke sånn som min! men jeg er IKKE skremt fra å føde igjen, bare så det er sagt! bare nekter å gå nesten 3 uker over tida igjen.. hehe pappaen var med hele tidenm fra vi kom på sykehuset kl 08 om morran til fødselen var over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå